کد خبر 98816
۲۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
مصرف برق از مرز ۵۷ هزار مگاوات گذشت

پرشین خودرو: پیک مصرف برق کشور یک بار دیگر از مرز ۵۷ هزار مگاوات عبور کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، پیک مصرف برق کشور یک بار دیگر از مرز ۵۷ هزار مگاوات عبور کرد.

 باوجود هشدارهای مسئولان وزارت نیرو و اجرای تمهیدات متعدد در کشور از جمله کاهش ساعات کاری ادارات برای صرفه‌جویی در مصرف برق، ولی همچنان پیک مصرف به روند صعودی خود ادامه می‌دهد.

 

برق

 

از طرفی با توجه به اجرای طرح‌های عملیاتی اعم از تغییر ساعات اداری در برخی استان ها بویژه در تهران و قطع سیستم سرمایشی ادارات پس از ساعت ۱۳:۳۰ و همکاری صنایع در بخش کاهش مصرف، اما همچنان افزایش دما سیر صعودی به خود دارد و شدت گرما باعث شده تا مصرف برق افزایش پیدا کند.

بر اساس گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران، پیک مصرف برق در روز گذشته، دوشنبه (۲۵ تیرماه) به میزان ۵۷ هزار و ۳ مگاوات گزارش شد که در سال گذشته در همین زمان پیک مصرف ۵۱ هزار و ۲۹۲ مگاوات بوده است.

همچنین میزان مصرف برق صنایع در روز گذشته سه هزار و ۶۰۴ مگاوات بوده که در مقایسه با روز یکشنبه که میزان آن سه هزار و ۱۸۲ مگاوات ثبت شده، مصرف برق این بخش قدری کاهش داشته است.

با توجه به تداوم هوای گرم در هفته جاری و افزایش دمای هوا؛ ضروری است که مشترکان در مصرف برق بخش خانگی حداکثر صرفه‌جویی را به عمل آورده و در ساعات پیک از به‌کارگیری لوازم برقی پرمصرف اجتناب کنند.

کد خبر 98816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha