کد خبر 98824
۲۷ تیر ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۵
چگونه خودروی دست دوم خود را بهتر بفروشیم؟

پرشین خودرو: برای فروش خودرو ممکن است بارها با مشکلات و آشفتگی های ذهنی روبرو شده باشید و شاید ندانید که برای فروش خودرویتان باید از کجا شروع کنید. ما کار شما را راحت کرده‌ایم در ادامه با ما باشید.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از برترین ها، قطعا تا حالا شده که بخواهید خودروتان را بفروشید اما ترس این را داشته باشید که نکند خودرو ام را با قیمتی خیلی پایین‌تر بخرند یا الان فرصت مناسبی برای فروش نباشد و بعدها ممکن است گران‌تر شود و یا این سوال به ذهن‌تان خطور کند که چه باید انجام دهم تا در شرایط فعلی بتوانم با بیشترین قیمت خودرو ام را بفروشم. نگران نباشید این آشفتگی ذهنی تنها برای شما پیش نیامده و برای اکثر فروشندگان اتفاق می‌افتد.

ما در این مقاله قصد داریم تا 10 راه حل را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با بیشترین قیمت خودروی شخصی خود را بفروش رسانید و در پایان معامله احساس رضایت بخشی داشته باشید. پس با ما باشید.

 

1. تعمیرات و سرویس‌های پایه را انجام انجام دهید

هیچ شخصی دوست ندارد خودرویی را بخرد که نیاز به تعمیرات اساسی و سرویس‌های پایه مانند تعویض روغن یا تعویض فیلترهایی مانند فیلتر هوا داشته باشد و ترجیح می‌دهد که خودرو اش تا مدتی نیاز به مراجعه به تعویض روغنی نداشته باشد. پس در مرحله اول قبل از اینکه خودروتان را در نمایشگاه‌های سطح شهر به فروش بگذارید به تعویض روغنی رفته و یک حال اساسی به موتور خودروتان بدهید. سپس در هنگام فروش به شخص خریدار این اطمینان را بدهید که تمام سرویس‌های لازم انجام شده و براحتی می‌تواند سراسر ایران را با خودروی جدیدش بدون ایجاد مشکلی بپیماید.

 


2. بهینه سازی‌های ساده را انجام دهید

موارد خیلی کوچکی هستند که شاید برای خودتان خیلی مهم نباشد اما برای شخص خریدار در لحظه خرید با اهمیت می‌شود. مثلا کهنه شدن زیرپایی‌های خودرو یا قالپاق‌های فرسوده چرخ‌ها از این قبیل موارد هستند. خیلی راحت، با هزینه‌ای اندک و با تعویض این قطعات می‌توانید مشتری‌تان را مشتاق‌ به خرید خودروتان کنید. پس از این موارد غافل نشوید.

 

 

 

خودرو


3. خودروتان را کامل شسته و واکس بزنید

در مرحله بعدی خودروتان را با دقت و ظرافت کامل شسته و تمیز کنید و حتما از واکس‌های موجود در بازار برای براق کردن رنگ آن استفاده کنید. خیلی از افراد از همین مورد پایه و اساسی به‌ سادگی عبور می‌کنند در حالی که باید در هنگام فروش، خودرو ظاهری براق و تمیز داشته باشد و حتی در داخل کابین عطری خوش بو به مشام برسد. توصیه می‌شود یک هفته قبل از فروش خودروتان یک خوش‌بو کننده‌ را در داخل کابین قرار داده تا بوی کهنگی و یا فرسودگی را از آن دور کند.

 


4. موتور خودرو را عاری از هرگونه کثیفی نمایید

یکی از کارهایی که می‌شود خودرو را با ارزش‌تر جلوه داد، تمیز بودن موتور و اجزای زیر کاپوت است که با مراجعه به کارواش‌ها یا مراکزی که به طور تخصصی این کار را انجام می‌دهند می‌توانید مشتری خود را غافلگیر کنید چرا که افراد توقع مواجه با صحنه‌ای کثیف، پر از گرد و خاک و روغن‌های سیاه شده را دارند اما با دیدن چنین صحنه‌‌ی‌ تمیزی مطمعناً به وجد خواهند آمد.
اگر قصد هزینه کردن برای این بخش را ندارید لااقل از عدم وجود برگ‌ها در زیر کاپوت مطمئن شوید چرا که این محل، مرکز تجمع برگ‌ها می‌باشد.

 

 

 

خودرو


5. از خودرو در محلی زیبا عکس بگیرید

حالا که خودرو بسیار تمیز و تقریبا مانند روز اول خود شده است، می‌بایست چند عدد عکس هنری از آن بگیرید و در اینترنت قرار دهید تا هرچه سریع‌تر برای خودروتان مشتری پیدا کنید. دقت کنید که باید از تمام زوایا، جهات، داخل کابین، بیرون و حتی زیر کاپوت خودروتان عکس بگیرید تا مشتری کامل خودروتان را ببیند و اطمینانش نسبت به شما بالا رود.

 

 

 


6. مدارک را آماده کنید

نکته‌ای که در اینجا به آن می‌پردازیم مدارک خودرو است که باید از قبل آماده کرده باشیم. اگر در فروش خودرو خود عجله دارید می‌بایست قبل از پیدا کردن مشتری، کارهای اولیه فروش را مانند برگه عدم خلافی، برگه حساب عوارض شهرداری و این چنین موارد را آماده کرده باشید چرا که برای مثال، برای برگه عدم خلافی حداقل یک هفته زمان نیاز دارید. پس از قبل به فکر باشید.

 


7. ارزش خودرو خود را بسنجید

اگر از ارزش واقعی خودرو خود مطلع نیستید به جای روی آوردن به نمایشگاه‌های سطح شهر برای سنجش قیمت خودروتان، به سایت‌های معتبری مانند "باما" رفته و ببینید بقیه افراد خودروهایشان را در چه رده قیمتی می‌فروشند تا با مقایسه خودرو خود با آن‌‌ها، ارزش واقعی خودروتان را پیدا کنید.

 

 

 


8. توضیحات کامل فراموش نشود!

در هنگام نوشتن متن تبلیغی خود در سایت‌ها، علاوه بر میزان کارکرد و موارد لازم، داستان و سرگذشتی از خودروی عزیزتان هم بنویسید. اگر خودروتان به اصطلاح دست اول است و شما تنها صاحب آن بوده‌اید، حتما در پایان، سرگذشت خودروتان را ذکر کنید. در سرگذشت خودرو از مراقبت‌‌ها و رسیدگی‌هایی که برای خودروتان انجام داده‌اید حتما بنویسید، که همین موضوع به همراه این دلیل که خودرو از روز اول زیر پای شما بوده است دست به دست هم داده و مشتری بیشتری را به سمت شما جذب می‌کند (به این دلیل که اطمینان خریدار جلب می‌شود).

 

 

 


9. آنلاین بفروشیم یا سنتی؟

در دنیای دیجیتال امروز دیگر کمتر شخصی پیدا می‌شود که بصورت تبلیغات دهان به دهان یا قرار دادن خودرو در گوشه‌ای از خیابان و نوشتن شماره همراه به همراه واژه‌ی "فروشی"، خودروی خود را بفروشد. پس به شما توصیه می‌کنیم که شما هم سعی کنید از طریق اینترنت به جذب مشتری بپردازید. دلایل زیادی برای انجام این کار هست. برای مثال از طریق روش‌های آنلاین آگهی شما بیشتر در معرض دید قرار می‌گیرد و احتمال فروش با همان قیمت پیشنهادی خودتان بالاتر می‌رود. پس قطعا از روش‌های آنلاین نتایج بهتر و مورد رضایت‌تری کسب خواهید کرد و از دست دلال ها هم در امان خواهید ماند.

 

 

 

 


10. خود را بجای مشتری بگذارید

چه چیزی برای شما در حین خرید خودرو اهمیت دارد؟ چه چیزی شما را تحریک به خرید یک خودرو می‌کند؟ این چنین سوالات به شما کمک می‌کند که خودروتان را راحت‌تر بفروشید و در صورت نقص در خودرو، آن را برطرف نمایید و در واقع می‌بایست خود را بجای خریدار قرار داده و ببینید اگر خودتان بودید آن را می‌خریدید یا خیر. اگر جواب‌تان منفی است پس باید به دنبال راه حلی باشید تا مشکل را برطرف نمایید چون هیچ شخصی دوست ندارد حس کند که سر اش کلاه رفته‌ است. پس حواس‌تان جمع باشد.

کد خبر 98824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha