کد خبر 98825
۲۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲
تکذیب خبر توقف پرداخت ارز دولتی

پرشین خودرو: مدیرکل سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی این موضوع را که دولت می خواهد پرداخت ارز دولتی را متوقف کند، تکذیب کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایلنا، مدیرکل سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی این موضوع را که دولت می خواهد پرداخت ارز ۴دولتی را متوقف کند، تکذیب کرد.

مهدی کسرایی پور افزود: با توجه به روند غیر معمول و غیر منطقی ثبت سفارش انجام شده از ابتدای امسال تاکنون لازم بود ارزیابی هایی در این باره انجام شود تا دریابیم چه میزان از این ثبت سفارش‌ها واقعی و مرتبط با نیازهای کشور است.

وی اظهار داشت:بنابراین قرار شد ثبت سفارش‌هایی که بانک مرکزی به آن هنوز ارز تخصیص نداده است بازنگری و ارزیابی شوند.

وی با اشاره به اینکه بازار دوم ارز از نوزدهم تیر شکل گرفت، افزود: با توجه به ساز و کاری که برای فعالیت در این بازار تعریف شد دو روش برای انتقال ارز و امتیاز واردات در قبال صادرات دیده شده یک حالت این است که خریدار و فرشنده یعنی همان وارد کننده و صادر کننده همدیگر را پیدا می کنند و انتقال با نرخ توافقی، انجام می شود و در حالت دوم، صادرکننده های خرد با استفاده از ظرفیت سامانه نیما ارز خود را عرضه می کنند.

وی ادامه داد: در این مدت کم شکل گیری بازار دوم ارز، ۱۸۰ میلیون یورو در سمت عرضه ارز از جانب صادرکننده ها پیشنهاد داشتیم که از این میزان ۶۵ میلیون یورو به معاملات قطعی رسید و در سمت تقاضا (واردات) از محل گروه سوم هم حدود سه و نیم یورو ارز، فروش رفت.

 

ارز

 

کسرایی پور افزود: با توجه به روند غیر معمولی که در بحث ثبت سفارش داشتیم کالاها را اولویت بندی کردند. مدیرکل سیاست ها و مقررات ارزی بانک مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: موضوع ارز مسافرتی در حال بررسی است و به ستاد اقتصادی دولت، منعکس شد و در آن جا در این باره تصمیم گیری خواهد شد.

کد خبر 98825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha