کد خبر 98861
۲۷ تیر ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۲
افزایش تیراژ خودروسازان خصوصی

پرشین خودرو: آمار تولید خودروهای داخلی طی سه ماه نخست امسال در شرایطی اعلام شد که طبق آن، تیراژ محصولات متعلق به بخش خصوصی خودروسازی کشور در مقایسه با بهار سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از دنیای اقتصاد، بنابر آمار موجود، در مجموع ۳۴ هزار و ۷۵۳ دستگاه انواع خودرو سواری در بخش‌خصوصی به تولید رسیده که نشان از افزایش ۱/ ۱۴ درصدی تیراژ این محصولات در سه ماه نخست امسال و نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. با توجه به آمار کلی تولید خودروهای سواری در بهار امسال، سهم محصولات بخش خصوصی از این آمار، حدود ۱۱ درصد برآورد می‌شود.

در بین خودروسازان بخش‌خصوصی، بیشترین تیراژ به «مدیران خودرو» تعلق یافته، به نحوی که این شرکت ۱۶ هزار و ۸۸۸ دستگاه انواع محصولات سواری را در بهار امسال به تولید رسانده و در نتیجه، ۶/ ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش تیراژ داشته است.

پس از این شرکت، کرمان موتور دارای بیشترین تیراژ در بخش خصوصی است، با این حال تولید آن در سه ماه نخست امسال و نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۷/ ۱۶ درصد کاهش داشته است. طبق آمار، ۱۱ هزار و ۱۸۹ دستگاه انواع محصولات سواری مانند هیوندایی اکسنت و جک در کرمان موتور به تولید رسیده است.دیگر خودروساز بخش خصوصی یعنی گروه بهمن نیز طی سه ماه ابتدایی امسال ۲ هزار و ۶۵۴ دستگاه محصول سواری را به تولید رسانده است. با توجه به این آمار، گروه بهمن نسبت به بهار سال گذشته ۷/ ۸۵ درصد افزایش تیراژ داشته است.

این شرکت، مزدا۳ و بسترن را مونتاژ می‌کند.در بین دیگر خودروسازان خصوصی، «صنعت خودرو آذربایجان» نیز که به مونتاژ محصولات ام جی چین مشغول است، در بهار امسال ۳ هزار و ۴۷ دستگاه از این خودرو را به تولید رسانده است. همچنین، کارمانیا نیز در بازه زمانی موردنظر، ۵۸۴ دستگاه بی وای دی را مونتاژ کرده تا نسبت به بهار سال گذشته ۵/ ۳ درصد افزایش تیراژ داشته باشد. دو شرکت دیگر بخش خصوصی یعنی بم خودرو و ریگان خودرو نیز به ترتیب ۳۹۲ و ۲۹۹ دستگاه محصول را که چینی هستند، در بهار امسال مونتاژ کرده‌اند.

کد خبر 98861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha