کد خبر 98867
۲۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
سازوکار سوخت‌گیری بنزین تغییر می‌کند

پرشین خودرو: داستان کارت سوخت به سریالی تبدیل شده که تمامی ندارد. یک بار دولت به‌دنبال حذف آن است و بار دیگر در پی فراگیر کردن استفاده از کارت‌های شخصی. الان هم شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به‌عنوان مجری دولت در این بخش به‌دنبال الزامی کردن استفاده از کارت سوخت شخصی با هدف مدیریت صحیح مصرف سوخت کشور است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از روزنامه ایران، داستان کارت سوخت به سریالی تبدیل شده که تمامی ندارد. یک بار دولت به‌دنبال حذف آن است و بار دیگر در پی فراگیر کردن استفاده از کارت‌های شخصی. الان هم شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به‌عنوان مجری دولت در این بخش به‌دنبال الزامی کردن استفاده از کارت سوخت شخصی با هدف مدیریت صحیح مصرف سوخت کشور است.

دولت معتقد است که الزامی شدن استفاده از کارت‌های سوخت شخصی به همراه راه‌اندازی نسل جدید کارتخوان‌ها، افزون بر آنکه مدیریت دقیق مصرف سوخت در کشور را به همراه دارد، درصد تخلف در جایگاه‌های عرضه سوخت را به صفر می‌رساند.

در این راستا تجهیزات نسل جدید کارتخوان‌های عرضه سوخت هم رونمایی شد. کارتخوان‌هایی که نصب آنها تا پایان سال ۹۸ در سراسر کشور اجرا و پس از آن سامانه قدیمی کارتخوان‌ها از رده خارج می‌شود.در این باره محمدرضا موسوی‌خواه، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی توضیحاتی داده است.

او می‌گوید: «سالانه ۲۰ میلیارد تومان برای نگهداشت سامانه قدیمی کارتخوان‌ها هزینه می‌کردیم که هزینه گزافی برای دولت محسوب می‌شد. اما با کمک شبکه بانکی و همکاری بانک مرکزی برنامه جدیدی برای شبکه هوشمند جایگاه‌های سوخت تدوین شده است که مشکلات تجهیزات قدیم مانند حافظه بسیار محدود و هزینه فراوان را ندارد.

 

کارت سوخت

 

داستان کارت سوخت به سریالی تبدیل شده که تمامی ندارد. یک بار دولت به‌دنبال حذف آن است و بار دیگر در پی فراگیر کردن استفاده از کارت‌های شخصی. الان هم شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به‌عنوان مجری دولت در این بخش به‌دنبال الزامی کردن استفاده از کارت سوخت شخصی با هدف مدیریت صحیح مصرف سوخت کشور است.

دولت معتقد است که الزامی شدن استفاده از کارت‌های سوخت شخصی به همراه راه‌اندازی نسل جدید کارتخوان‌ها، افزون بر آنکه مدیریت دقیق مصرف سوخت در کشور را به همراه دارد، درصد تخلف در جایگاه‌های عرضه سوخت را به صفر می‌رساند.

با پیوستن همه جایگاه‌ها به سامانه برخط (آنلاین) جدید، اطلاعات فروش و پرداخت به صورت همزمان دریافت و ثبت می‌شود که درصد تخلف جایگاه را به صفر می‌رساند.» الزامی شدن استفاده از کارت‌های سوخت در کنار استفاده از این سیستم پرداخت برنامه‌ای است که شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با جدیت دنبال می‌کند.

به نظر می‌رسد که این بار برنامه مقابله با رانت جدی‌تر از هر زمان دیگری است. حتی موسوی خواه می‌گوید: برای جلوگیری از ایجاد رانت، ۳۶۰۰ جایگاه کشور در قالب گروه‌های یکسان تقسیم‌بندی شده‌اند تا همه جایگاه‌ها با هر شرایط و موقعیت و میزان فروش از نسل جدید کارتخوان‌ها بهره‌مند شوند.

کد خبر 98867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha