کد خبر 98873
۲۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶
خودروی کمیاب بنتلی صدام از آمریکا سر درآورد

پرشین خودرو: یک سایت آمریکایی تصاویر و فایل ویدیویی از خودروی کمیاب بنتلی صدام منتشر کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، سایت اینترنتی روزنامه "دیترویت فری پرس" آمریکا تصاویر خودروی کمیاب "بنتلی" صدام را که روز چهارشنبه در نمایشگاه خودرو در آمریکا به نمایش گذاشته شده بود، منتشر کرد. این خودرو از نوع بنتلی مدل ۱۹۵۸ است.
 

به گفته منابع آمریکایی، این خودرو یک خودروی کمیاب بوده و تنها ۳۱ مدل از آن تولید شده است. این در حالی است که این خودرو تنها خودرویی است که از سوی یک خاندان حاکم خریداری شده بود. این خودرو مارس ۱۹۵۸ به خاندان حاکم عراق داده شده بود و این خاندان ۱۰ سال از آن استفاده کردند. این خودرو را یک تاجر عراقی به نام الجنابی خریدار کرد.

 

خودرو صدام


به گفته این منابع، بعد از آن، این خودرو در یکی از فیلم‌های سینمایی که درباره داستان خاندان حاکم در عراق بود، دیده شد اما بعد از اکران فیلم صدام مسؤولانش را برای خرید این خودرو فرستاد چون عاشق خودروهای کمیاب بود. صاحب این خودرو با فروش آن مخالفت کرد اما صدام به زور آن را مصادره کرد. بعد از سقوط نظام صدام این خودرو آسیب زیادی دید. در پی سقوط صدام الجنابی با نیروهای آمریکایی وارد معامله شد و با نشان دادن مدارک اثبات کرد که مالک خودرو است.

منابع آمریکایی می‌گویند، الجنابی توانست خودرو را پس گرفه و به کانادا منتقل کند تا مجددا تعمریش کند اما به دلیل وجود مشکلاتی در تهیه قعطات اصلی خودرو ناگزیر آن را به شرکتی فروجت که آن اقدام به تعمیر خودرو کرد.

کد خبر 98873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha