پلیس سه عامل نقش آفرین در تصادفات جاده‌ای را اعلام کرد

پرشین خودرو: رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه جاده، خودرو و اسنان سه عامل نقش آفرین در تصادفات جاده‌ای هستند گفت: فراموش نکنیم که در کشور ۵۴۰۰ نقطه حادثه خیز وجود دارد.

سردار تقی مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی صبح امروز درخصوص حئادث جاده‌ای گفت: اولا امیدواریم که همه موطنان سفرهای خوبی را در تابستان داشته باشند.

وی ادامه داد: طرح ویژه ترافیک تابستان ۹۷ با همکاری همه دستگاه ها با محوریت راهور ناجا ارا شد که جا دارد خداقوت به همه عزیزان بگوییم و این طرح از ۲۴ خرداد شروع شد و تا پایان شهریور ادامه دارد.

در کشور ما پرتردد ترین فصل، فصل تابستان است که فرصتی برای همه هموطنان است و همه هموطنان به دو گونه سفر می‌کنند یکی سفرهای درون استانی که تفرجگاه ها است و مسیرهای برون استانی در سطح کشور است که جاده‌های منتهی به شمال کشور را شامل می‌شود.

سردار مهری گفت: بیشترین تصادفات را در این ایام را شاهد هستیم در سال گذشته ۱۶ هزار و ۲۰۰ نفر فوت شدند گرچه این امار نسبت به ۸۴ کمتر شده است زیرا در آن سالها ۲۸ هزار نفر فوت می‌کردند اما علیرغم افزایش خودرو تعداد کشته‌های تصادفات کاهش پیدا کرده است.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: روزانه در سال ۹۶ به تعداد ۴۴ نفر فوت می‌رکدند این آمار در تابستان به ۵۳ نفر می‌رسید اما امسال از اول تابستان تا امروئز ۵۸۱ نفر در صحنه جان باخته اند و براساس آمار ۵۰ درصد در صحنه تصادف جان باخته داریم و ۵۰ درصد هم در مسیر درمانگاه و بیمارستان و داخل بیمارستان فوت می‌کنند.

 

تصادفات


وی در پاسخ به این سوال که آماری وجود دارد که مشخص کند سهم هر عامل در وقوع فوت چقدر است گفت: ۳ تا عامل اصلی در تصادف وجود دارد یکی جاده خودرو و انسان ما نمی‌توانیم دقیقا بگوییم چقدر سهم هر کدام است اما نقش انسان نقش اصلی است ولی آن چیزی که نقش کلیدی دارد تصمیمات راننده در مسیر تردد است.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: براساس آمار موجود در همین چند روز اخیر ۳۹ درصد تصادفات فوتی مان برخورد دو خودرو نبوده بلکه به دلیل واژگونی بوده که خودش دلایل متعددی دارد که می‌توان گفت راننده به وظیفه اصلی اش که رانندگی بوده عمل نکرده و کارهای جانبی نظیر برقراری تماس تلفنی انجام داده است.

مهری با اشاره به اینکه علت دیگر تصادفات وضعیت جاده هاست گفت: که ۵ هزار و ۳۰۰ نقطه حادثه خیز و پرحادثه دارمی که ۳۴۰۰ نقطه در جاده های برون شهری است که این عدد عدد بالایی است هرچند تلاشهایی برای رفع این نقاط شده اما هنوز به نقطه مطلوبی نرسیده ایم و یک نقطه اش هم زیاد است.

وی تصریح کرد: بنابراین جاده ایمن رانندگی خوب و خودروی ایمن همه اش باعث کاهش تصادفات و تلفات می‌شود برای مثال الان نصب ترمز ABS اجباری شده است و خب نقش مهمی در پیشگیری از شدت تصادفات دارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به این مطلب که ۹۰ درصد خودروهایی که در کشور تردد می‌کنند تولید داخل هستند گفت: ما توصیه کرده ایم که خودروهای تولید داخلی حداقل ۴ تا ۶ کیسه هوا داشته باشند.

کد خبر 98887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha