تولید ربات سوسک و مار برای تعمیر موتور هواپیما

پرشین خودرو: تعمیر موتور هواپیماهای مختلف به علت دشواری دسترسی به قسمت های مختلف آن و همین طور مدت زمان بالایی که باید صرف این کار شود، امری پیچیده و سخت است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، شرکت رولزرویس برای حل این مشکل روش جدیدی ابداع کرده و با تولید ربات هایی به شکل سوسک و مار گشت زنی در داخل موتور هواپیماها و شناسایی سریع موارد مشکل و عیب یابی و رفع نقص را تسهیل کرده است.

تولید این ربات ها در قالب یکی از برنامه های شرکت رولزرویس موسوم به موتور هوشمند صورت می گیرد که بر مبنای آن در آینده موتورهایی برای استفاده در انواع هواپیماها تولید می شوند که بتوانند به طور خودکار خود را تعمیر کنند. این تحول باعث می شود دیگر به خارج کردن قطعات موتورهای هواپیما از آنها برای بررسی و تعمیر نیازی نباشد.



ربات
 

یکی از ربات هایی که در همین راستا طراحی شده، فلیر نام دارد که ظاهری شبیه به مار دارد و می تواند در درون موتور هواپیما بخزد و با همکاری دیگر ربات های مشابه میزان خسارات واردشده به موتور هواپیما را بررسی و اعلام کند.ربات یادشده تنها ۱۰ میلیمتر طول دارد و مجهز به تعدادی دوربین برای پخش زنده تصویر از درون موتور هواپیماست.



اما ربات سوسکی رولزرویس برای انجام اموری همچون تعویض قطعات از راه دور قابل استفاده است. هر دوی این ربات ها در برابر گرما بسیار مقاوم هستند و با توجه به گرمای بسیار زیاد داخل موتور هواپیما این امر نیز از جمله مزایای استفاده از آنها محسوب می شود. تولید این ربات ها با همکاری دانشگاه های هاروارد و ناتینگهام صورت گرفته است.

کد خبر 98889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha