کد خبر 98902
۲۸ تیر ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۳
چرا بعضی اپلیکیشن‌ ها دانلود نمی‌شود

پرشین خودرو: شاید برای شما هم پیش آمده که اپلیکیشنی را انتخاب کنید و زمانی که روی Install فشار دهید؛ هیچ اتفاقی نمی‌افتد! چه باید کرد؟!

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، شاید برای شما هم پیش آمده که اپلیکیشنی را انتخاب کنید و زمانی که روی Install فشار دهید؛ هیچ اتفاقی نمی‌افتد!

این گزارش به مرور و بررسی عواملی که موجب می‌شود اپلیکیشن‌های موردنظر بسیاری از کاربران، با موفقیت نصب و دانلود نشود، می‌پردازد.

به نقل از وب سایت makeuseof، شاید شما نیز جزو آن دسته از کاربرانی باشید که از عدم موفقیت در نصب برخی از اپلیکیشن‌های مورد نظرتان از فروشگاه‌های اینترنتی اپ استور اپل و گوگل پلی‌استور گلایه و شکایت دارید، با مطالعه این گزارش از برخی از دلایلی که موجب می‌شود یک برنامه و اپلیکیشن خاص برروی گوشی‌تان نصب نشود، مطلع خواهید شد.

۱. از نسخه‌های قدیمی سیستم عامل استفاده می‌کنید

 

اپلیکیشن

 

یکی از راهکارهایی که به شما کمک می‌کند همواره از قابلیت و امکانات جدید و همچنین اپلیکیشن به روز موجود در فروشگاه‌های اینترنتی بهره‌مند شوید، به‌روزرسانی به آخرین نسخه از سیستم عامل اندروید و iOS است. به‌روزرسانی به جدیدترین نسخه از سیستم عامل گوشی‌های هوشمند به کاربران این امکان را می‌دهد تا درصورت تمایل به نصب یک برنامه جدید، بدون محدودیت در سیستم عامل، بتوانند آن را نصب، دانلود و استفاده کنند.
برای این کار، شما می‌توانید با مراجعه به قسمت اطلاعات و جزئیات دقیق اپلیکیشن موردنظر در فروشگاه پلی استور از نسخه‌های اندرویدی که این برنامه از آن پشتیبانی می‌کند، مطلع شوید.

۲. به محدودیت‌های جغرافیایی و منطقه‌ای توجه کنید

 

اپلیکیشن

 

یکی دیگر از عواملی که موجب می‌شود نتوانید آن دسته از اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود را در فروشگاه‌های آنلاین و اینترنتی پیدا کنید، اعمال محدودیت‌های منطقه‌ای، جغرافیایی و کشوری است، به گونه‌ای که برخی از اپلیکیشن‌ها تنها برای کاربران اهل کشور ایالات متحده آمریکا قابل دانلود و بهره‌برداری است و کاربران سایر کشورهای جهان قادر نخواهند بود از آن استفاده کنند.

۳. از یک گوشی هوشمند قدیمی استفاده می‌کنید

کاربران برای نصب و دانلود اپلیکیشن‌های موردنظر خود باید به مدل گوشی هوشمند خود نیز دقت کنند چون درصورتی که مدل موبایل شما خیلی قدیمی باشد، از زبان برنامه‌نویسی جدید و مدرن بکار رفته در اپلیکیشن‌های جدید پشتیبانی نمی‌کند و کاربران این دسته از گوشی‌ها نمی‌توانند از قابلیت‌های برنامه‌های موردنظرشان بهره‌مند شوند.

۴. به محدودیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری گوشی دقت کنید

درصورت وجود محدودیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در گوشی هوشمند کاربران، فروشگاه‌های آنلاین همچون پلی‌استور و اپ‌استور به شما هشدار می‌دهند. در این صورت، کاربران باید به جست‌وجو در مرورگر اینترنتی خود پرداخته و نسخه APK برنامه موردنظرشان را پیدا و دانلود کنند. البته باید توجه داشته باشند که این کار آسیب‌های بی‌شماری به گوشی وارد می‌کند و تهدیدات زیادی را برای امنیت سایبری موبایل کاربر ایجاد خواهد کرد.

در آخر اگر با توجه به همه این موارد باز هم اپلیکیشن مورد نظرتان دانلود و نصب نشد، باید دو اقدام نهایی را انجام دهید؛ یکی آنکه حساب کاربری پست الکترونیکی جیمیل خود را که با آن در فروشگاه آنلاین و اینترنتی گوگل پلی‌استور اکانت باز کرده‌اید، به‌روزرسانی و بازیابی کنید و دومین اقدام نیز آن است که یک بار اپلیکیشن گوگل پلی استور را در گوشی خود uninstall و دوباره install کنید و باری دیگر برای نصب و دانلود برنامه موردنظر خود تلاش کنید.

کد خبر 98902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha