کد خبر 98904
۲۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳
نماینده روسیه امروز به تهران می‌آید

پرشین خودرو: نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه امروز برای بحث درباره وضعیت سوریه به تهران می‌آید.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس، برخی منابع روس امروز (چهارشنبه) گزارش کردند که «الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور سوریه امروز 18 جولای (27 تیرماه) به تهران سفر خواهد کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «RBC»، سفر نماینده روسیه به ایران به منظور در جریان قرار دادن تهران درباره نتایج نشست اخیر میان رؤسای جمهور روسیه و آمریکا در هلسینکی فنلاند و همچنین به منظور هماهنگی اقدامات احتمالی مشترک بر اساس توافقات حاصل شده در فنلاند صورت می‌گیرد.

دیدار دوجانبه میان  دونالد ترامپ  رئیس‌جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه 16 جولای (25 تیرماه) در کاخ ریاست‌جمهوری فنلاند در هلسینکی برگزار شد. این نخستین دیدار رسمی و برنامه‌ریزی شده سران دو کشور روسیه و آمریکا از زمان به قدرت رسیدن ترامپ در کاخ سفید بوده است.

 

نماینده روسیه

 

پوتین و ترامپ پیش از این نیز دو بار دیدار کرده بودند اما در حاشیه اجلاس‌ها و نشست‌های بین‌المللی و تا کنون نشستی رسمی میان سران دو کشور برگزار نشده بود.

رئیس‌جمهور آمریکا پس از این نشست گفته بود که دیدارش با پوتین روابط واشنگتن و مسکو را در مسیر تازه‌ای قرار داده است. در دیدار سران آمریکا و روسیه درباره موضوعات مختلفی گفت‌وگو شده است از جمله ایران و سوریه و همچنین دیگر مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی، اما از آنجایی که نشست‌های برگزار شده پشت درهای بسته بود هنوز از جزئیات این دیدارها خبری منتشر نشده است. حتی برخی نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا خواستار انجام تحقیقات درباره توافقات حاصل شده در هلسینکی شده‌اند.

ساعاتی پس از انتشار خبر سفر نماینده رئیس‌جمهور روسیه به ایران، سفارت مسکو در تهران نیز تأیید کرد که این سفر قرار است امروز انجام گیرد.

سفارت روسیه در ایران همچنین تأکید کرد که نماینده رئیس‌جمهور روسیه در امور سوریه روز پنج‌شنبه با مقامات ایرانی در شورای امنیت ملی ایران دیدار خواهد کرد.

کد خبر 98904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha