«رهام» سایپا آمد + کاتالوگ رسمی

پرشین خودرو: محصول جدید سایپا که تا کنون با نام پروژه اس پی 100 شناخته می شد، در نمایشگاه خودروی شیراز رونمایی و معرفی شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، سال 96 بود که برای راه اندازی پروژه اس پی 100 سایپا، خط تولید برلیانس سایپا به شرکت پارس خودرو منتقل شد تا شرایط برای تولید سایپا اس پی 100 مهیا شود.

عصر امروز و در هفدهمین نمایشگاه خودرو شیراز، محصول جدید سایپا با نام ایرانی «روهام» رونمایی و معرفی شد. SP100 از پلت‌فرم‌های جدید و کاملاً ایرانی شرکت سایپا است که با نام تجاری رهام به بازار عرضه خواهد شد.


این پروژه که بنا بر شنیده ها، هزینه ای بالغ بر 300 میلیارد تومان را روی دستان سایپا گذاشته است، نخستین پلتفرم ایرانی صنعت خودروسازی کشور به شمار می رود.

 

 


سایپا رهام یک سدان است که با وزن 1260 تا 1330 کیلوگرمی و ابعاد 1501*1768*4460 میلیمتری، یک خودروی 5 نفره خواهد بود که با رینگ های 15 و 16 اینچی به بازار عرضه می شود.

 

 


رهام از یک موتور 1650 سی سی با استاندارد آلودگی یورو5 بهره مند است که 113 اسب بخار قدرت و گشتاور 154 نیوتن متری را با دو گیربکس دستی و اتومات 6 سرعته به چرخ های خودرو منتقل می کند.


سایپا رهام در امکانات ایمنی و رفاهی هم با دست پر به بازار معرفی می شود که به عنوان نمونه می توان به ترمز دستی یکپارچه، ABS، ESC، کنترل کننده الکتریکی خودرو، سیستم کمک کننده به استارت در سربالایی، پایش فشار باد لاستیک، کروز کنترل، فرمان برقی، مولتی مدیا، تهویه مطبوع، هشدار مانع روی آیینه، ایربگ پرده ای، ورود بدون کلید و استارت دکمه ای اشاره کرد.

کد خبر 98909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha