کد خبر 98927
۲۸ تیر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۱
معرفی ساینا EX (تنوع رنگ)

پرشین خودرو: ساینا پنجمین خودروی ملی، در ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ رو نمایی شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از باشگاه، ساینا پنجمین خودروی ملی است که توسط مهندسان شرکت سایپا در ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ رونمایی شد. این خودرو از پلتفرم تیبا اما از چهره ایی متفاوت بهره می‌برد که می‌توان به عنوان فیس لیف تیبا این محصول را معرفی کرد.

 
ساینا
 
این خودرو که در دسته بندی خودرو‌های سدان  در کلاس C قرار دارد، در ۲ تیپ EX و SX دسته بندی شده است و هر ۲ تیپ از یک پیشرانه بهره می‌برند اما در امکانات رفاهی تفاوت‌هایی دارند.
 
 
ساینا
 
در این خودرو از پیشرانه تیبا استفاده شده است. پیشرانه‌ ۴ سیلندر ۸ سوپاپ با حجم ۱۵۰۳ سی‌سی که قادر به تولید ۸۷ اسب بخار دردور ۵۳۰۰ و حداکثر گشتاورد تولیدی ۱۲۸ نیوتن متر در  دور ۴۰۰۰ که توسط جعبه دنده ۵ سرعته دستی است.  مصرف سوخت ترکیبی آن ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.
 
 
ساینا 
 
ساینا EX  همانطور که گفته شد در دسته خودرو‌های سدان قرار دارد، به طوریکه طول آن ۴۲۱۵ و عرض آن بدون در نظر گرفتن آینه‌ها ۱۶۶۳  و ارتفاع آن  ۱۴۸۴ میلیمتر است. در بخش طراحی داخلی هم نسبت به تیبا ؛ تلاش‌های بیشتری شده است.
 
 
از امکانات این خودرو در بخش ایمنی می‌توان به تجهیزاتی همچون سنسور پارک دنده عقب، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو،  قفل مرکزی،  سیستم ضد سرقت و قفل ایمنی کودک برای درب‌ها اشاره کرد و دیگر امکاناتی نظیر سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک،  نمایش دمای محیط بیرون،  گرمکن شیشه عقب،  آینه‌های جانبی با قابلیت تنظیم برقی،  چراغ‌های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع اشاره کرد.
 
 
ساینا
 
 
در بخش ترمز‌ها و پایداری ساینا از سیستم ترمز ضدقفل  ABS و EBD , ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک کاری، ترمز عقب دیسکی استفاده کرده است.  
 
ساینا
کد خبر 98927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha