اختصاص بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای اتمام راه‌آهن چابهار– زاهدان

پرشین خودرو: مدیرعامل شرکت راه‌آهن با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر اجرای سریع خط ریلی چابهار – زاهدان گفت: طی سه سال گذشته بیش از هزار میلیارد تومان از سوی دولت به این خط ریلی اعتبار نقدی تزریق شده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، سعید محمد زاده در سفر به استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه رئیس جمهور، دولت و مسئولان ذیربط در وزارت راه تمام تلاش خود را از جهات گوناگون برای انجام فرمان مقام معظم رهبری در این باره به کار گرفته اند، افزود: تکمیل راه آهن چابهار – زهدان نه تنها برای مسولان کشور، بلکه برای همسایگان ایران نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.


وی با تاکید بر اینکه دولت تمام تلاش خود را برای تامین منابع این طرح به کاربسته است ، اضافه کرد: طی سه سال گذشته بیش از هزار میلیارد تومان از سوی دولت به این خط ریلی اعتبار نقدی تزریق شده است.

مدیرعامل راه آهن در ادامه با یادآوری اینکه در سال گذشته ۶۰ هزار تن کالا از طریق خط ریلی زاهدان - میرجاوه جابجا شده است، گفت : پیش بینی می شود که امسال میزان جابجایی ریلی بار از طریق این خط ریلی افزایش یابد.

محمدزاده با اشاره به اینکه خط زاهدان - میرجاوه از کیفیت مطلوب برخوردار نیست، افزود: به همین دلیل با وجود کمبود اعتبارات بهسازی این خط ریلی آغاز شده و امیدواریم هر چه سریعتر تکمیل شود.

 

راه آهن



جابجائی ریلی زائران پاکستانی در آینده

وی در ادامه از تدابیر وزارت راه و شهر سازی برای جابجایی ریلی زائران پاکستانی خبر داد و گفت: کمتر از دو ماه آینده تصمیمات و اخبار مربوط به این تدابیر اطلاع رسانی و اعلام خواهد شد .
مدیرعامل راه آهن، فعالیت ۴۰ هزار نفر در راه آهن استان سیستان و بلوچستان را نشان دهنده تلاش این شرکت برای توسعه ریلی استان عنوان کرد و افزود: وظیفه خود می دانیم تا بهترین خدمات را به مردم این منطقه محروم ارائه دهیم.

محمد زاده با اشاره به سهم ۱۰ تا ۱۲ درصدی حمل و نقل ریلی مسافر در کشور، تصریح کرد: در حال حاضر حمل و نقل جاده ای سهم بیشتری را به خود اختصاص داده و این درحالی است که بر اساس برنامه ششم توسعه باید ۲۰ درصد جابجایی مسافر در کل کشور از طریق ناوگان حمل و نقل ریلی انجام شود.

توسعه خطوط حومه‌ای زمینه ساز افزایش جابجائی مسافر

وی با بیان اقدامات راه آهن در زمینه حمل و نقل حومه ای در شهرهای بزرگ، گفت: با توسعه حمل و نقل حومه ای جابجایی مسافر از طریق ناوگان ریلی افزایش خواهد یافت.

محمد زاده با تاکید بر اینکه در شهرهای بزرگ باید ۴۰ درصد جابجایی مسافر از طریق ناوگان ریلی انجام شود، افزود: هر سال یک میلیارد سفر حومه ای در تهران صورت می گیرد که از این میزان تنها ۴۰ درصد از طریق خطوط ریلی انجام می شود.

مدیرعامل راه آهن خاطر نشان کرد: اولویت بندی طرح های مختلف کشور در بخش ریلی همواره مورد تاکید وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

گفتنی است مدیرعامل راه‌آهن امروز در سفر به استان سیستان و بلوچستان از پروژه‌های مختلف ریلی در این استان بازدید و در جریان مراحل و اقدامات انجام شده قرار گرفت.

بازدید از ایستگاه باری و بررسی نواقص موجود در آن، کلنگ زنی خط فرعی ۵/۷ کیلومتری از ایستگاه باری به سیلوی وحدت زاهدان، بازدید از ایستگاه جیگولی - انتهای خط چابهار قطعه هشت، بازدید از ایستگاه زاهدان و طرح های در دست اجرا، افتتاح آشیانه کایرو، آغاز پوشش مخابراتی همراه اول به طول ۱۰۰ کیلومتر، حضور در نشست شورای اداری راه آهن، بازدید از مدرسه ۲۱ کلاسه شیرآباد، نشست هم اندیشی با اساتید دانشگاه سیستان و بلوچستان و نشست توسعه حمل و ‌نقل صنعت ریلی از جمله برنامه های سفر یک روزه سعید محمد زاده به زاهدان بوده است.

کد خبر 98935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha