کد خبر 98945
۲۸ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی

پرشین خودرو: امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت تحت تأثیر عرضه بیشتر در بازارهای جهانی ۴۵ سنت کاهش یافت و بشکه‌ای ۷۲.۴۵ دلار معامله شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس، امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت با 45 سنت کاهش نسبت به روز گذشته به روند کاهشی روزهای گذشته ادامه داد.


خبرگزاری رویترز درباره وضعیت امروز طلای سیاه در بازارهای جهانی نوشت: امروز پنج‌شنبه قیمت نفت پس از آنکه آمارهایی مبنی بر افزایش تولید و ذخایر نفت آمریکا منتشر شد افزایش یافت.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز گذشته نشان داد تولید نفت آمریکا برای نخستین بار به ۱۱ میلیون بشکه در روز رسیده که این میزان تولید آمریکا را به جایگاه نخست تولیدکنندگان جهان می‌رساند.

 

نفت

 

افزایش بیش از اندازه تولید در آمریکا به دلیل سرعت گرفتن فعالیت دکل‌های حفاری نفتی در این کشور است. تولید نفت شیل در آمریکا با افزایش قیمت نفت رشد بیشتری گرفته است.

این نوع نفت که معمولاً تولید آن قیمت تمام شده بالایی دارد در سال‌هایی که قیمت به کمتر از ۴۰ دلار رسید کندتر شده بود اما پس از آن با افزایش قیمت تولید این نوع نفت آمریکا هم جانی دوباره گرفت.

دو منبع آگاه اعلام کرد:میزان پایبندی کشورهای اوپک و غیر اوپک به تولید «طرح کاهش تولید نفت» از ۱۴۷ درصد در ماه می به ۱۲۰ درصد در ماه ژوئن کاهش یافته و میزان عرضه را در بازارهای جهانی بیشتر کرده است.

کد خبر 98945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha