دو برابر شدن تعداد بانوان در پست‌های مدیریتی فرودگاه امام

پرشین خودرو: دو برابر شدن تعداد بانوان در پست‌های مدیریتی فرودگاه امام، راه‌اندازی اتاق مادر و کودک، تدوین سند راهبردی عدالت جنسیتی و استقرار مشاور خانواده در فرودگاه امام خمینی (ره)، از مباحث چهارمین نشست مشاوران امور بانوان و خانواده وزارت راه بود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از پایگاه خبری شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)‌ چهارمین نشست مشاوران امور بانوان و خانواده وزارت راه و شهرسازی با حضور مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بانوان، ‌‌مشاور مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در امور بانوان و مشاور امور بانوان مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) 27 تیرماه در شهر فرودگاهی امام خمینی برگزار شد.


‌در این نشست، مشاور امور بانوان مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، کاهش ساعت کاری بانوان با دستور مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی ‌امام خمینی(ره) عملیاتی شده است که هم اکنون در 90 درصد واحدها در حال اجراست.

بوژآبادی ادامه داد: استقرار روان‌شناس و مشاور خانواده در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) یکی از مباحث نشست های قبل بود که خوشبختانه از دو هفته پیش به مرحله اجرایی رسید و هم اکنون متخصصان دکتری مشاوره خانواده یک روز در هفته به صورت رایگان به کارکنان مجموعه خدمات مشاوره ای ارائه می‌کنند.

‌وی با اشاره به راه اندازی «اتاق مادر و کودک» در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) اظهار داشت: با توجه به اینکه شهر فرودگاهی به عنوان یک دستگاه خدمت‌رسان معرفی شده است، باید خدماتی را برای بانوان مسافر به عنوان جامعه دوم هدف تدارک می‌دید که در این راستا امکانات مناسب برای اتاق مادر و کودک آماده شده و به زودی افتتاح می‌شود.

 

فرودگاه امام

 


بوژآبادی همچنین از صدور مجوز مهدکودک شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در آینده نزدیک خبر داد و گفت: از آنجا که دستگاه‌های دولتی بنابر مصوبه دولت مجاز به استفاده از بودجه خود برای تأسیس مهدکودک نیستند، مهدکودک شهر فرودگاهی امام زیر مجموعه شرکت تعاونی مصرف شکل گرفت و ما توانستیم با راه‌اندازی و بازسازی این مجموعه، دغدغه مادران شاغل را برطرف کنیم.

در ادامه این نشست، مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بانوان به ارائه گزارشی از جلسه بامداد امروز با هیئت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) پرداخت و اظهار داشت: مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی ‌امام خمینی(ره) وعده داد تا پایان امسال تعداد حضور بانوان در سطح مدیریتی شهر فرودگاهی را دو برابر کنند و آنان را از 5 نفر به 10 نفر افزایش دهد.

عرفانیان اضافه کرد: برای اجرایی شدن این قول باید بانک اطلاعاتی بانوان شهر فرودگاهی امام (ره) تشکیل شود و رزومه افراد، تجربیات، شایستگی ها و توان مدیریتی بانوان شاغل در این مجموعه گردآوری و ارزیابی شود.

مشاور امور بانوان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تأکید برنامه ششم توسعه بر پیاده سازی موضوع عدالت جنسیتی در دستگاه های اجرایی کشور گفت: برای این کار باید یک سند راهبردی در وزارتخانه تدوین شود تا دستورالعمل‌ها و وظایف هر دستگاه به روشنی تبیین و مشخص شود‌.

کد خبر 98951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha