صنعت قطعه سازی کشور به آخر خط رسیده است

پرشین خودرو: صنعت قطعه سازی کشور شرایط بسیار بد و شکننده ای را پیدا کرده و در صورتی که این روند ادامه یابد این صنعت خیلی دوام نخواهد آورد و به زودی تعداد بسیار زیادی از واحدهای قطعه سازی کشور تعطیل خواهد شد.

عضو انجمن تخصصی همگن قطعه سازی کشور در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو با بیان این مطلب افزود: در صورتی که روند کنونی در صنعت قطعه سازی تداوم یابد صنعت قطعه و خودروسازی کشور تعطیل خواهد شد و بی شک این مساله تبعات بد اجتماعی و سیاسی را به دنبال خواهد داشت.



محمود نجفی سهی اظهار داشت : متاسفانه تاکنون دولت هیچ توجهی به رفع مشکلات بخش های تولیدی و قطعه سازی نکرده است و سیستم ارزی را که ساماندهی کرد وضعیت را بدتر کرد در حالی که اگر شرایط نابسامان گذشته ارزی ادامه می یافت خیلی بهتر از شرایطی بود که به اصطلاح از سوی دولت ساماندهی شده است.



وی گفت : تخصیص ارزی که در ماه های اخیر صورت گرفت متاسفانه موجب شد که رقم بالایی از ارز دولتی به سمت واردات کالاهایی رفت که اصلا در شرایط کنونی ضرورتی نداشت ضمن اینکه در این جریان کالاهایی وارد شده که برخی از آنها برای تولیدات داخلی مشکلاتی را ایجاد می کند.

این قطعه سازی داخلی، با اشاره به اینکه سیاست گذاری دولت در صنعت قطعه سازی کاملا اشتباه است ، افزود : هر چقدر بگوییم که صنعت خودرو و قطعه سازی دچار مشکل شده است مسلما صنایع دیگر هم شرایط بهتری نخواهند داشت اما این صنعت تنها مشتری آن دولت است و با وجود اینکه خودروسازان و قطعه سازان با مشکلات زیادی مواجه هستند اما تاکنون دولت توجهی به رفع مشکلات آنها نکرده است .

وی گفت : امروز قطعه سازان از دو طرف دچار مشکل شدند از سویی برای تامین مواد اولیه و نقدینگی دچار مشکل هستند و از طرف دیگر قطعه ای را که تحویل خودروساز می دهند برای وصول پول آن دچار مشکل هستند و متاسفانه در صنعت قطعه سازی ما برگشت پول هم مشخص نیست.



عضو انجمن تخصصی همگن قطعه سازی کشور اظهار داشت: در صورتی که به سرعت تصمیم درستی برای رفع این مشکلات گرفته نشود در آینده بسیار نزدیک بسیاری از واحدهای قطعه سازی تعطیل خواهند شد و تعطیلی آنها یعنی ایجاد مشکل برای صنعت خودرو سازی و تعطیلی صنعت خودرو نیز به مفهوم موجی از بیکاری که در کشور به دنبال خواهد داشت.



نجفی سهی با اشاره به برگزاری جلساتی برای رفع مشکلات قطعه سازان ،تصریح کرد : در جلساتی که برای رفع مشکلات صنعت و تولید برگزار می شود مطالب خوبی مطرح می شود اما متاسفانه تصمیمات درستی گرفته نمی شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هیچ امیدی به دولت و وزارت صنعت و معدن نداریم که مشکل صنعت قطعه سازی را حل کند و چنانچه مجلس کاری در خصوص این صنعت انجام داد مسلما اوضاع تغییر خواهد کرد و گرنه معتقدم این صنعت به آخر خط رسیده است.

کد خبر 98962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha