توصیه های پلیس پایتخت درباره ­معاینه فنی و خودروهای فرسوده

پرشین خودرو: چند ماه است بحث خودروهای فاقد معاینه فنی همچنین خودروهایی که در سن فرسودگی قرار دارند با دوربین‌های مکانیزه سطح شهر تهران در حال انجام است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از صدا وسیما، ممکن است برخی از افراد به این موارد توجه نداشته باشند و بعد از مدتی که به اجرائیات پلیس راهنمایی و رانندگی مراجعه می‌کنند، با جریمه‌هایی با مبالغ قابل توجه رو به رو شوند.
پلیس پایتخت اعلام کرده است : تعدادی از مالکان خودروها و وسیله‌های نقلیه و موتورسیکلت‌ها، اطلاعاتشان را به روز نکرده‌اند، یعنی اگر هنگام شماره گذاری شماره تلفن همراهی را اعلام کرده اند و بعد آن را تغییر داده‌اند و اعلام نکرده‌اند یا اینکه موقع شماره‌گذاری شماره‌ای ثبت نکرده‌اند، به همین منظور خواهشمند است تمامی رانندگان و مالکین می‌توانند از طریق مراجعه به پلیس +10 اطلاعاتشان را به روز کنند، چرا که پل ارتباطی بین ما و مردم برای اطلاع‌رسانی موارد لازم از طریق تلفن‌های همراه صورت می‌گیرد.
باز هم روی این نکته تاکید می‌کنم که خودروهایی که نو شماره هستند، تا چهار سال بعد از شماره‌گذاری از زمان تولید تا چهار سال بعد از آن نیاز به معاینه فنی ندارند، ولی از سال پنجم نیاز به معاینه فنی دارند. نکته ای که برای محاسبه چهار سال وجود دارد، ماهی که در آن قرار گرفته اند مورد توجه نیست، بلکه سال تولید مهم است، اگر خودرویی برای مثال در سال 92 شماره‌گذاری و تولید شده باشد، سال 96 نیاز به معاینه فنی خواهد داشت.
نکته بعدی هم در مورد خودروهایی است که در سن فرسودگی قرار دارند و آن هم بر اساس جدولی است که هیئت دولت ابلاغ کرده، برای انواع خودروها متفاوت است که برای مثال برای سواری 20 سال، برای خودروهای سنگین، کامیون و کامیون کشنده 25 سال است و به

 

معاینه فنی

 

همین صورت برای بقیه خودرو ها این اطلاعات موجود است که قبلا اعلام شده و باز هم اطلاع رسانی خواهد شد.
اگر کسی خودرو اش در سن فرسودگی قرار گرفته باشد، به ازای هر ترددی که در شهر تهران دارد و از زیر دوربین‌ها رد می‌شود به ازای هر روز 45 هزار تومان جریمه اعمال می‌شود.
در مورد معاینه فنی هم به ازای هر روز که از زیر دوربین‌های راهنمایی و رانندگی عبور کند، 50 هزار تومان جریمه اعمال خواهد شد.

خواهشمند است برای جلوگیری از این اتفاق، خودشان وضعیت معاینه فنی شان را کنترل کنند، کسانی که خودرو فرسوده دارند یعنی بر اساس جدول مصوبه دولت خودروشان در سن فرسودگی است، در سطح شهر تردد نکنند.

شهروندان برای اینکه از همه این اتفاقات و فرایندهایی که در مورد جریمه برایشان اتفاق می‌افتد مطلع شوند حتما باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه کنند و اطلاعات تماسشان را به روز کنند.
لازم به ذکر است علاوه بر محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک، دوربین های ثبت تخلفی که در سطح شهر نصب شده است، ثبت جریمه را انجام می دهند و در محل هایی که دوربین وجود ندارد همکاران ما با متوقف کردن خودرو و بررسی معاینه فنی به صورت دستی نیز جریمه را اعمال می‌کنند.
در حال حاضر سامانه ارسال پیامک فعال است و باز هم ادامه خواهد داشت و سعی خواهد شد که هیچ وقفه ای در این زمینه به وجود نیاید.
البته راه های ارتباطی دیگری هم وجود دارد که مردم بتوانند از طریق اپلیکیشن‌هایی که وجود دارد و از طریق وبسایت www.rahvar120.ir می‌توانند با استعلام شماره‌ی VIN که روی کارت خودرو وجود دارد، از آخرین وضعیت تخلافاتی خود مطلع شوند.

کد خبر 99012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha