خودروهای مگا پلتفرم ایرانی SP100 را بشناسید + جزئیات

پرشین خودرو: مدیر پروژه SP100 در مركز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا گفت: در پروژه SP100 سه مدل كاملا"به روز ایرانی بر روی یك پلتفرم جدید طراحی شده كه رهام مدل سدان این پلتفرم است و در طراحی نمای بیرونی و چراغ های آن از پرنده شاهین الگو گرفته شده است.

به گزارش پرشین خودرو، محمد كیاحیرتی با اعلام این خبر خاطرنشان كرد: در مگاپلتفرم SP100 سه مدل سواری، كراس اوور و هاچ بك طراحی شده و مدل سواری آن در مراحل نهایی پیش تولید قرار گرفته است، همچنین در طراحی این خودروها حركت نوینی انجام شده و محصولات جدید با مشخصاتی كاملا متمایز با محصولات قبلی سایپا متولد شده اند و با ورود خودروهای این پلتفرم چهره جدیدی از سایپا در كشور معرفی خواهد شد.

كیاحیرتی گفت: گروه خودروسازی سایپا با اتكاء به تجربه های ارزشمند خود در مونتاژ، طراحی و تولید خودروهای پراید، تیبا، ساینا و كوییك، با اجرای پروژه جدید SP100 در صنعت خودروسازی داخلی صاحب اعتبار خاص و ویژه ای خواهد شد و ورود محصولات جدید این پروژه تاثیر بسیاری در ارتقای تصویر ذهنی مردم و مشتریان نسبت به برند سایپا خواهد داشت.

وی افزود: در این پروژه ایمنی محصول با هیچ خودروی داخلی كه تاكنون طراحی و عرضه شده، قابل مقایسه نیست و ایمنی آن در بین خودروهای داخلی منحصر به فرد است و از نظر استانداردهای ایمنی، توانایی كسب سه ستاره یورو Ncap را دارد و نتایج تست های مختلف مدل سواری این پروژه فوق العاده و بسیار مثبت بوده است و همچنین در بین خودروهای داخلی با این سطح از ایمنی تاكنون طراحی و تولید نشده است.

مدیر پروژه SP100 در مركز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا بیان كرد: مدل سوپرلوكس این خودرو 6 كیسه هوا دارد كه شامل: كیسه هوای پرده ای و كیسه هوای دو مرحله ای راننده است كه در بین خودروهای داخلی اولین بار در این خودرو طراحی و نصب می شود و همچنین نمای ظاهری مدل سواری آن كاملا جدید است. همچنین کمربندهای پیش کشنده و ایربگ های جانبی سطح ایمنی خودرو را ارتقا بخشیده اند.

 



وی گفت: عمده ورق هایی كه در بدنه این خودرو بكار گرفته شده، ورق های با استحكام بالا است و نسبت به محصولات جاری در حال تولید شاهد ارتقای بسیار زیادی در كیفیت مواد اولیه تولید ورق این خودرو هستیم و در این خودرو ورق های استحكام بالا به دفعات در قسمت هایی كه در تست تصادف موثر هستند، مورد استفاده قرار گرفته كه باعث شده تا این خودرو از بدنه بسیار محكم و ایمنی برخوردار شود.

كیاحیرتی با اشاره به دستاوردهای این پروژه تصریح كرد: مگاپلتفرم SP100، سه دستاورد مهم برای گروه سایپا به همراه دارد، اولین دستاورد، تولد محصولی به روز است كه به لحاظ ایمنی، امكانات و كیفیت اختلاف سطح زیادی با خودروهای در حال تولید سایپا دارد كه توسط تیم طراحان ایرانی گروه سایپا طراحی شده است.

وی گفت: دومین دستاورد این پروژه این است كه طراحی و تولید این محصول جدید به معنای واقعی حاصل كار تیمی در گروه خودورسازی سایپا است و بدون شك پروژه هایی با این وسعت بدون كار تیمی امكان پذیر نخواهد بود و در این پروژه كار تیمی به مراتب فوق العاده تر و منسجم تر از پروژه های قبلی سایپا بوده است.

وی افزود: شركت های مركز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا، معاونت های: مهندسی، كیفیت، پشتیبانی و تولید سایپا، سازه گستر، قالب های صنعتی سایپا، ایدكوپرس، مگاموتور و... از اعضای اصلی این پروژه بزرگ طراحی و توسعه محصول سایپا هستند و مهندسی همزمان در تمام سیستم های این خودرو در قالب یک کار تیمی منسجم انجام شده است.

كیاحیرتی در ادامه در خصوص سومین دستاورد این پروژه موفق گفت: ارتقای ایمنی در این خودرو فراتر از استانداردهای ملی است و توانایی كسب سه ستاره یورو Ncap را دارد كه تاكنون در كشور ما سابقه نداشته است.

وی افزود: در فاز طراحی، این پلتفرم رده های مختلف ابعادی خودرو را پوشش می دهد و طوری طراحی شده است كه می تواند ابعاد مختلف خودروهای كلاسB و C را پوشش دهد و این روش طراحی پلتفرم در خودروسازان دنیا از جمله در رنو نیز متداول است و در گروه سایپا برای اولین بار، شاهد این روش طراحی پلتفرم خودرو هستیم.

كیاحیرتی خاطرنشان كرد: پس از ساخت قالب ها، وارد مرحله ساخت تولید نمونه خودرو و نمونه سازی شده ایم و تعدادی از مدل سواری این پلتفرم تولید شده و برای تست های مورد نیاز در حال استفاده است و خط تولید بدنه این محصول در سایپا آماده بهره برداری است.

وی تصریح كرد: از هفته جاری خط تولید مدل سواری این پروژه در سایپا راه اندازی خواهد شد و تعداد 60 دستگاه برای انجام كالیبراسیون و فرایند صحه گذاری محصول، انجام تست های مربوطه در داخل و خارج از كشور و برای دریافت مجوزهای لازم از سازمان استاندارد و شماره گذاری، در سایپا تولید خواهد شد.

كیاحیرتی با اشاره به اینكه هدفگذاری گروه سایپا برای راه اندازی کامل خط تولید مدل سواری این پروژه، اواسط مهرماه سال جاری است، تاكید كرد: عمده قطعه سازان این محصول، داخلی هستند و در بخش بدنه خودرو همه قطعه سازان آن، از تولیدكنندگان داخلی خواهند بود.

وی گفت: این محصول تفاوت زیادی از نظر ایمنی، كیفیت و امكانات با محصولات قبلی سایپا دارد و در ارتقای تصویر ذهنی مشتریان نسبت به سایپا بسیار اثرگذار خواهد بود و در بین محصولات جاری سایپا با جهشی بسیار بزرگ در شاخصه های ایمنی و كیفیت قطعا خواست ها و نیازهای مشتریان را تامین خواهد كرد و با توجه به اینكه الگوبرداری از شركت های مطرح خودروسازی دنیا در این محصول بسیار قوی بوده است، محصولی خواهد بود كه در آینده همه به این خودرو به عنوان یك تولید داخلی افتخار خواهیم کرد.

مدیر پروژه SP100 در مركز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا بیان كرد: این محصول دارای حجم موتور 1650 سی سی با توان تولید 115 اسب بخار و گشتاور 154 نیوتن متر است.

وی تاكید كرد: این محصول تقریبا در كشور بدون رقیب خواهد بود و مزیت رقابتی این محصول نسبت به خودروهای هم رده آن، ایمنی این خودرو است كه در سطح بالایی قرار دارد.

مدیرپروژه SP100 در مركز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا گفت: با توجه به تحریم های پیش رو برای تولید این محصول، براساس دستور مدیرعامل گروه سایپا، برای سیستم های متاثر از تحریم برنامه ریزی های موازی با فعالیت های پروژه پیش بینی شده است كه همه باید به کمک هم این برنامه ها را سریعتر جاری كنیم تا پروژه بتواند به مسیر خود حتی با وجود تحریم های احتمالی ادامه دهد.

کد خبر 99026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha