کد خبر 99075
۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۵
چرا برند بربری لباس‌هایش را می سوزاند؟

پرشین خودرو: خانه مد بریتانیایی و شرکت کالای لوکس Burberry ( بربری ) در سال گذشته میلادی با به آتش کشیدن ۳۷٫۸ میلیون دلار از محصولات خود به نگرانی هر چه بیشتر فعالان محیط زیست و سرمایه‌گذاران این برند افزود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از روزیاتو، خانه مد بریتانیایی و شرکت کالای لوکس Burberry در سال گذشته میلادی با به آتش کشیدن ۳۷٫۸ میلیون دلار از محصولات خود به نگرانی هر چه بیشتر فعالان محیط زیست و سرمایه‌گذاران این برند افزود.

داستان از این قرار است که «انحصاری» بودن محصولات برای این تولیدکننده کالاهای لوکس و گران‌قیمت بسیار حائز اهمیت است به‌طوری که حاضر است همه محصولات انبار شده خود را بسوزاند اما به آنها تخفیف نخورد و قشر کم‌درآمد جهان توان خرید این کالاها را پیدا نکنند.

این کمپانی مشهور انگلیسی که در سال ۱۸۵۶ توسط توماس بربری و در شهر باسینگستوک تأسیس شد از اصطلاح «افراد اشتباهی» برای قشری استفاده کرد که درآمد آنها کفاف خرید از این برند را نمی‌دهد.

بر اساس گزارش سالانه خودِ کمپانی بربری، این تولیدکننده‌‌ی پوشاک لوکس که بیشتر برای طراحی‌های شطرنجی، کت‌های ۱۸۰۰ دلاری ترنج و پولو شِرت‌های ۲۵۰ دلاری خود شهرت دارد، در سال گذشته ۱۳٫۷۶ میلیون دلار از لوازم آرایشی و ۲۴ میلیون دلار از لباس‌ها و اکسسوری‌های آماده استفاده‌ی خود را سوزاند.

این در حالیست که قیمت این محصولات از سال ۲۰۱۴ میلادی تاکنون حدود سه برابر افزایش یافته بود. بیش از ۱۱۶ میلیون دلار از محصولات Burberry طی ۵ سال گذشته دود شده و به هوا رفته‌اند.

اقدام بربری در آتش زدن این تولیدات و انهدام‌ آنها با انتقادهای زیادی از سوی سهام‌داران این کمپانی همراه بوده است. به‌طوری که یکی از سرمایه‌گذارها در جلسه عمومی سالانه این شرکت از مسئولین آن پرسید که چرا کالاها به جای آتش زدن در دسترس عموم قرار نمی‌گیرند؟

 

برند بربری

 

مسئولین در پاسخ گفتند: این کار علاوه بر حراست از مالکیت معنوی برند از تولید محصولات تقلبی نیز پیشگیری می‌کند.

این روال گویا در میان برندهای لوکس جهان عمومیت دارد و این برندها ترجیح می دهند محصولات انباری خود را به جای عرضه با بهای کمتر به بازار به کلی از بین ببرند. از جمله می‌توان به برندهای لوکسی همانند H&M، لویی ویتون و شانل اشاره کرد.

بد نیست بدانید ارزش شرکت لوکس بربری حدود ۱۲٫۵ میلیارد دلار برآورد شده است. به گزارش Fashionunited.co.uk: «بربری روی مارکت‌های مختلف برند خود در گوشه و کنار جهان کنترل کاملی ندارد و به همین خاطر در برخی از کشورهای جهان شاهد تولید نمونه‌های جعلی محصولات بربری هستیم.

 

برند بربری

 

در همین راستا، این برند لوکس بریتانیایی تصمیم گرفت محصولات باقی مانده کالکشن‌های خود را از شعب مختلف را پس گرفته و آنها را بسوزاند تا مبادا وارد چرخه بازار شوند و با تخفیف به دست مصرف‌کننده‌های عادی برسند.»

مدیران بربری اعلام کرده‌اند که برای کاهش میزان هدررفت کالاها به دنبال یافتن راهکار مناسب هستند تا روال سوزاندن به محیط زیست نیز آسیب وارد نکند.

در آخر هم شاید جالب باشد بدانید «پارچه گاباردین» توسط توماس بربری – بنیان‌گذار برند بربری – در سال ۱۸۸۸ اختراع شد. آب و هوای لندن همیشه ابری و بارانی بود، مردم بارانی‌های پلاستیکی به تن می‌کردند و همین امر بیماری‌های روماتیسمی را افزایش می‌داد. توماس بربری نیز به روماتیسم مبتلا بود. به همین منظور به فکر فرو رفت تا نوعی بارانی طراحی کند که علاوه بر خیس نشدن، مانع از اکسیژن‌رسانی به پوست هم نشود. این امر به تولد گاباردین در صنعت مد و پارچه انجامید.

بربری نخستین بار در سال ۱۹۵۵ از ملکه الیزابت جایزه ویژه سلطنتی را دریافت کرد. چند سال بعد، در ۱۹۸۹ نیز دومین جایزه ویژه سلطنتی خود را از شاهزاده ولز دریافت کرد. لوگوی این برند لوکس بریتانیایی که تصویر یك شوالیه است، نمادی برای حركت و پیشرفت به سمت جلو تلقی می‌شود.

کد خبر 99075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha