کد خبر 99078
۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۳
تراکتورهای خودکار روانه مزارع می‌شوند

پرشین خودرو: یک شرکت ژاپنی قصد دارد تراکتورهای خودکار خود را برای کار در مزارع کشاورزی ارائه دهد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، پس از ابداع خودرو، کامیون و اتوبوس خودران، اکنون یک شرکت سازنده موتور دیزلی تصمیم دارد تراکتور رباتیک بسازد.

شرکت ژاپنی "یانمار" (Yanmar) در نظر دارد در روز اول اکتبر سال جاری، از دو مجموعه تراکتور مجهز به سیستم کنترل خودکار و "فناوری اطلاعات و ارتباطات" (ICT) رونمایی کند. این امکانات به تراکتورها امکان راندن در حالت‌های خودکار و نیمه خودکار را می‌دهند.

کار شخم زن زمین، بسیار مهم‌تر از راندن تراکتور است. این کار به مهارت بالا و آموزش و تمرین خاصی نیاز دارد تا ردیف‌های زمین را براساس الگوی یکپارچه‌ای با فاصله درست ایجاد کند و فرسایش را به حداقل برساند.
 

تراکتور
 

به گفته شرکت یانمار، تراکتورهای رباتیک و تراکتورهای نیمه خودکار طوری طراحی شده‌اند که نه تنها نیاز به کار انسان بلکه نیاز به رانندگان آموزش دیده را کاهش دهند.

این تراکتورها می‌توانند در حالت خودکار و خطی عمل کنند. در حالت خودکار، دسته‌های رباتیک تراکتور، همه عملیات رانندگی را با استفاده از GPS کنترل می‌کنند. در حالت خطی، دسته‌های تراکتور در طول مراحل کشاورزی، حرکت به عقب و جلو را کنترل می‌کنند و یک اپراتور (انسان) با مانورهای دشوارتری مانند گردش در فضاهای محدود سرو کار دارد. ضمنا، سیستم فناوری اطلاعات و ارتباطات، با استفاده از یک شبکه حسگر، داده‌هایی درباره مدیریت مزرعه گردآوری می‌کنند.

 

تراکتور


اپراتورهای انسانی نباید لزوما در کابین تراکتور حضور داشته باشند. در عوض، یک تبلت 10 اینچی ضدآب، امکان کنترل دو تراکتور را به صورت همزمان فراهم می‌کند. تبلت می‌تواند مسیرهای رانندگی را برنامه‌ریزی و دستگاه‌ها را به صورت مستقل کنترل کند. همچنین، یک سیستم گسترده ایمنی برای دوری از تصادفات و توقف‌های ضروری وجود دارد.

شرکت یانمار، زمان فروش تراکتورهای خودران را سال آینده پیش‌بینی کرده است.

کد خبر 99078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha