۷۵۰۰ کیلومتر از جاده های روستایی آسفالت شده است

پرشین خودرو: معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: 7 هزار و 500 کیلومتر از جاده های روستایی کشور طی سه سال گذشته آسفالت شده است.

به گزارش پرشین خودرو به  نقل از ایرنا، محمدرضا شاملو شامگاه شنبه در نشست با استاندار چهارمحال و بختیاری بدون اشاره به تعداد
و طول جاده های روستایی دارای آسفالت افزود: این میزان آسفالت به حجم 60 میلیون مترمربع با مشارکت دهیاران انجام شده است.
وی همچنین از تقویت فعالیت های گردشگری در روستاهای کشور خبر داد و گفت: طبق ماده 99 قانون برنامه ششم توسعه مقرر شده تا برای 300 روستای کشور که دارای بافت تاریخی است، طرح گردشگری تهیه شود.
شاملو تصریح کرد: تقویت فعالیت های گردشگری نه تنها در شکوفایی ظرفیت های روستایی موثر است بلکه می تواند برای روستاییان درآمدزایی کند و در توانمندسازی آنها موثر باشد.

 

جاده

 

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: در همین راستا تسهیلات 250 میلیون ریالی با کارمزد 5 درصد به روستاییان اختصاص می یابد.
شاملو با تاکید بر مشارکت دهی روستاییان در پیشبرد امور روستاها اظهار داشت: برای پیشبرد بهتر امور روستاها باید نقش مردم در انجام امورشان بیشتر شود.
وی با بیان اینکه حجم ساخت و سازهای غیرقانونی در روستاها بالاست، گفت: باید با این ساخت و سازها طبق قانون برخورد و برای روستاهایی که در حریم رودخانه ها قرار گرفته اند، سیستم دفع فاضلاب تعبیه شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست اظهار داشت: توزیع اعتبارات استان به روستاها متناسب با مزیت نسبی هر شهرستان انجام می گیرد.
اقبال عباسی افزود: همچنین در تخصیص وام های روستایی تمرکز بر مناطق در اولویت قرار دارد.

کد خبر 99080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha