کد خبر 9910
۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۹
مدل قیمت گذاری خودرو به زودی تغییر می کند

پرشین خودرو: وزیر صنعت، معدن و تجارت از تعیین مدل قیمت گذاری انواع خودرو در آینده ای نزدیك خبر داد و گفت: در جلسات متعدد با خودروسازان و سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان از آنها خواسته شد، ظرف مدت یك ماه به یك مدل مشترك در مورد قیمت گذاری خودرو برسند.

به گزارش «پرشین خودرو»، مهدی غضنفری در حاشیه نهمین همایش تعالی سازمانی و نهمین جایزه ملی بهره وری به خبرنگاران گفت: حدود سه هفته پیش در آخرین جلسه با خودروسازان و سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان، مقرر شد آنها نظرات مشترك خود درباره قیمت گذاری خودرو را نهایی كنند. وی گفت: هم اكنون درباره مدل قیمت گذاری خودرو دو دیدگاه از سوی خودروسازان و سازمان حمایت مطرح است. خودروسازان معتقدند نوعی سفته بازی در برخی مدل های خودرو شكل گرفته، به این معنی كه خودرو با قیمت سازمان حمایت از خودروساز خریداری و در حاشیه بازار به نرخ دیگری به نفر بعدی فروخته می شود. غضنفری افزود: سازمان حمایت و خودروسازان درخواست های متعددی مبنی بر این كه مدل قیمت گذاری مشخص شود، دارند و می خواهند مدل قیمت گذاری براساس قیمت تمام شده باشد، در این صورت با یك مشكل دیگر در حاشیه بازار برخورد می شود زیرا كه حاشیه بازار نوعی سفته بازی است. وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در مدل قیمت گذاری براساس حاشیه بازار، مصرف كنندگان به سمت خرید خودروهای می روند كه حاشیه سود آن كمتر باشد تا بتوانند خودرویی ارزان تر تهیه كنند و این مدل هنوز نهایی نشده است. وی در پاسخ به پرسشی درباره مشكلات برخی خودروسازان در بخش تولید گفت: اگر مشكلات بنگاهی ناشی از تامین ارز باشد و تولید آن بنگاه دچار خدشه شود، این موضوع ارتباطی به مدیریت بنگاهی و تعالی سازمانی ندارد، تعالی سازمانی مسایل برون بنگاهی را مورد توجه قرار می دهد. وی افزود: به این دلیل در تصمیمات كمیته پنج نفره كنترل ارز در دولت برآنیم تا ارز مورد نیاز همه بنگاه هایی كه مواد اولیه صنعتی وارد می كنند را تامین كنیم تا فعالیت های خود را بهتر انجام دهند. وی یادآور شد: قبلا نیز گفته ایم بنگاه هایی كه از طریق ثبت سفارش برای واردات عمل می كنند و با مشكلاتی در خصوص ارز مواجه هستند این موضوع را به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام كنند. به گفته ی وی نوسانات قیمتی ناشی از كمبود ارز نیست، بلكه مساله اصلی سیستم های انتقال و جابه جایی پول است. باید با سیستم های متعدد برای جا به جایی ارز و مبالغ ارزی شرایط راحتی را برای واحدهای نیازمند فراهم كنیم. غضنفری در پاسخ به پرسشی درباره مشكلات واحدهای تولیدكننده قطعه، گفت: مشكلی از بابت تامین قطعات وجود ندارد و مساله كنونی سیستم انتقال ارز است.
کد خبر 9910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۷
    0 0
    آخه تعیین قیمت بر اساس حاشیه بازار زمانی معنی میده که بازار رقابتی باشه. وقتی بازار خودرو انحصاریه و یک خودروساز به راحتی میتونه با کاهش تولید قیمت را افزایش بده دیگه حاشیه بازار چه معنی میده
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
    0 0
    طرف جداً وزیر و این حرفها رو زده
  • احسان ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
    0 0
    چون نیک نظر کرد پر خویش در آن دید. گفتا زکه نالیم که ازماست بر ماست. در تمام دنیا با افزایش کیفیت خود رو برای جلب مشتری سعی می کنند با پائین آوردن قیمت آن جلب مشتری بکنند ولی در ایران عزیزمان بر عکس است . چون مشتری هست نیازی به پائین اوردن قیمت نیست!!!!!!
  • حامد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
    0 0
    اگر از خارج خود رو وارد کنند بسیار به نفع مصرف کننده است و قیمت خودرو اینقدر بالا نخواهد بود و عده ای سود کلان و حرام به جیب نخواهند زد