کد خبر 99110
۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳
 رانندگان به دنبال اعتصاب نیستند

پرشین خودرو: معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه « این سازمان به طور جد پیگیر مطالبات رانندگان است» گفت: به منظور محاسبه کرایه حمل بر اساس تن‌کیلومتر و فراهم شدن رضایت رانندگان پروژه‌‌ای در دو فاز تعریف شده که علی‌رغم زمان‌بر بودن آن، کارشناسان با تمام توان در حال تکمیل پروژه در اسرع وقت هستند.

به گزارش پرشین خودرو ، داریوش امانی  هماهنگی و همکاری دستگاه‌های اجرایی در راستای پاسخگویی به مطالبات رانندگان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: پاسخگویی به آن دسته از مطالبات رانندگان که بر عهده سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بوده به جد پیگیری شده و ابلاغیه‌ها به‌طور هم‌زمان در تمامی استان‌های سراسر کشور در دست اجرا قرار گرفته است.

وی افزود: امیدواریم با عملیاتی شدن بیمه تکمیلی رانندگان و همسرانشان که مسئولیت پیگیری این مهم بر عهده کانون انجمن‌های صنفی شرکت‌ها و موسسات حمل‌ونقل کالا قرار دارد بتوانیم رضایت این قشر زحمت‌كش جامعه را فراهم سازیم.

یکی از مطالبات رانندگان، محاسبه کرایه حمل بر اساس تنکیلومتر بوده که با توجه به اهمیت موضوع و پیچیدگی‌ محاسبات برای تعیین شاخص‌های متعدد همچون نوع جاده‌ها، محل‌های بارگیری، نوع بارگیر‌ها و سایر شاخص‌ها یک فرایند زمان‌بر است.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: پس از مشخص‌ شدن اطلاعات هر یک از شاخص‌ها در فرمول مشخصی قرار می‌گیرد سپس با یکدیگر تطابق داده می‌شوند تا کرایه حمل بار به‌وسیله هر نوع کشنده یا کامیون با هر نوع بار در هر یک از جاده‌ها اعم از دشت، کوهپایه و کوهستانی مشخص شود.

 

رانندگان


این مقام مسئول در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یادآور شد: به طور کل این اقدام به‌منظور سهولت و افزایش دقت در تعیین کرایه‌ها در دو فاز تعریف‌شده که در فاز نخست، عوامل تأثیرگذار در تن‌کیلومتر تعیین می‌شود و فاز دوم این طرح نیز مربوط به تعیین کرایه دقیق هر مسیر به‌صورت نرم‌افزاری است که با توجه به اهمیت آماده‌سازی زیرساخت‌های نرم‌افزاری، پروژه‌‌ای زمان‌بر است.


امانی تصریح کرد: بر اساس پیگیری‌ها و رصد سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای که شامل گفتگو‌های انجام‌شده میان مسئولان سازمان با رانندگان در بازدید‌های سرزده و هماهنگ شده در پایانه‌های حمل بار استان‌های مختلف کشور، رانندگان موافق اعتصاب نیستند.


این عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: آنچه در فضای مجازی منتشر می‌شود و به گوش می‌رسد از سوی افرادی است که می‌خواهند با سوءاستفاده از نام راننده ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای با اهداف دیگر بر روی این موضوع موج‌سواری کنند.

وی با اشاره به بیانیه منتشرشده از سوی کانون انجمن‌های صنفی رانندگان ناوگان حمل کالای جاده‌ای سراسر کشور گفت: در بیانیه این کانون به‌صراحت اعلام شد که رانندگان به دنبال اعتصاب نیستند و می‌خواهند مشکلات خود را از طریق صنف برطرف کنند.

گفتنی است در بیانیه کانون انجمن‌های صنفی رانندگان ناوگان حمل کالای جاده‌ای سراسر کشور آمده است «در ضمن شما عزیزان راننده خوب واقف به این امر بودید که توقف یک هفته‌ای چه ضرر و زیانی به رانندگان وارد نمود. لذا ما رانندگان بخش حمل کالای کشور اعلام می‌نماییم که منافقین، معاندین نظام جمهوری اسلامی و استکبار جهانی و عوامل داخلی و خارجی آنها بدانند ما رانندگان عاشق نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری و مردم کشورمان هستیم و این مهم را به کرات ثابت نموده‌ایم و مطالباتمان کاملا صنفی بود و خواستار حل مشکلات و پیگیری از مجاری قانونی هستیم. ما رانندگان بخش حمل‌ونقل کالای کشور در ۹۷/۵/۱ هیچگونه اعتصابی نخواهیم داشت و همانند چهل سال گذشته دشمنان نظام جمهوری اسلامی را حسرت به دل گذاشته و پشتیبان و مطیع اوامر مقام عظمای ولایت همچون گذشته هستیم.»
 

کد خبر 99110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha