کد خبر 99150
۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۴
فضاپیمای بویینگ با مشکل مواجه شد

پرشین خودرو: فضاپیمایی که بویینگ برای ارسال فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی ساخته دچار نشت سوخت شده است. این روند به تعویق برنامه پرتاب آن منجر می شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، فضاپیمایی که بویینگ قصد دارد برای ناسا بسازد با مانع جدی روبرو است.


این فضاپیما قرار است فضانوردان را به ایستگاه فضایی بین المللی ببرد. مقامات هنگام بررسی متوجه نشت سوخت آن طی آزمایش «سیستم لغو ماموریت» شدند. این سیستم در صورت بروز اشکالی در فضاپیما برای نجات فضانوردان به کار می رود.

این شرکت اعلام کرده با همکاری ناسا و شرکای صنعتی مشغول انجام تحقیقات جامعی در این باره است.

اختلال مذکور احتمالا به تعویق در برنامه پرتاب منجر می شود و یک مانع دیگر برای اجرای برنامه ای است که تاکنون بارها با مشکلات متعددی روبرو شده است.

از سوی دیگر به گفته مقامات دولتی آمریکا قرار بود خدمه نخستین ماموریت آزمایشی این فضاپیما در اوایل ماه آگوست را اعلام کند.

 

فضاپیمای بویینگ


بویینگ و اسپیس ایکس با ناسا قراردادی امضا کرده اند تا فضانوردان را به ایستگاه فضایی بین المللی بفرستند.

این برنامه تجاری قابلیت ناسا برای ارسال انسان از آمریکا به فضا را احیا می کند. این درحالی است که با بازنشسته شدن Space Shuttle در ۲۰۱۱ میلادی، آمریکا دیگر قادر به ارسال خدمه به فضا نیست.

از آن زمان تاکنون ناسا برای ارسال فضانوردانش به ایستگاه فضایی بین المللی به روسیه متکی است. بهای هریک از صندلی های شاتل فضایی روس ۸۰ میلیون دلار است.

به هرحال قرارداد بویینگ با ناسا ۴.۲ و اسپیس ایکس ۲.۶ میلیارد دلار ارزش دارد.

قرار بود نخستین پرتاب های آزمایشی همراه با خدمه در سال جاری انجام شود اما گزارش های مختلف حاکی از آن است که این برنامه با تعویق روبرو می شود.

کد خبر 99150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha