کد خبر 99180
۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶
رشد ۹.۶ مصرف بنزین از ابتدای سال جاری

پرشین خودرو: نگاهی بر آمار مصرف بنزین از ابتدا سال جاری تاکنون نشان دهنده رشد ۹.۶ درصدی در ۴ ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بوده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از میزان، میزان مصرف بنزین در کشور همواره با حساسیت‌هایی همراه بوده به همین خاطر آمار آن هر ماه منتشر و در اختیار کارشناسان این حوزه قرار می‌گیرد.

بنا بر آمار منتشره در فروردین ماه سال جاری میانگین مصرف روزانه ۸۷ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر به ثبت رسیده که در این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۰،۸ درصدی داشته است.

این ارقام در اردیبهشت ماه به حدود ۸۴ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر اعلام شد که این رقم در اردیبهشت سال گذشته ۷۸ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر بوده و مقایسه آمار رشد ۸،۲ درصدی را نشان می‌دهد.

میانگین مصرف بنزین در خرداد ماه روزانه ۸۳ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر به ثبت رسیده که حجم مصرف در خرداد ماه سال قبل ۷۵ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر بوده و ارقام مصرف نشان دهنده رشد ۱۱،۲ درصدی است.

در ادامه همین روند میانگین مصرف بنزین کل کشور در تیرماه امسال ۹۱ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر اعلام شده که میزان مصرف در تیر ماه سال گذشته حدود ۸۴ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه به ثبت رسیده که مقایسه آمار خبر از رشد ۸،۵ درصد می‌دهد.

گزارش‌ها حاکی از این است که میانگین مصرف روزانه بنزین کشور از ابتدای سال جاری (۴ ماهه ابتدایی سال) ۸۶ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر به ثبت رسیده که این رقم در سال گذشته روزانه ۷۹ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر اعلام شده که آمار‌ها حاکی از رشد ۹،۶ درصدی است.

 

مصرف بنزین

 

پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس به عنوان نخستین پالایشگاه طراحی شده بر اساس خوراک میعانات گازی با ظرفیت ۳۶۰ هزار بشکه است که نقش به سزایی در تامین بنزین کشور دارد.

طبق آمار مسئولان پالایشگاه ستاره خلیج فارس پس از افتتاح فاز نخست این پالایشگاه در سال گذشته و تولید ۲۴ میلیون لیتر بنزین با کیفیت یورو ۵ برنامه ریزی‌ها به این صورت بود که فاز دوم این پالایشگاه در پایان سال ۹۶ پیش راه اندازی شود و با افتتاح فاز دوم این پالایشگاه، ۱۲ میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو ۵ به تولید بنزین کشور افزوده و به پایداری و تثبیت فرآیند تولید بنزین خواهیم رسید.

بیژن زنگنه وزیر نفت پس از افتتاح فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس در هفتم تیر ماه اعلام کرد با بهره‌برداری از پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس و رسیدن به رقم تولید روزانه ۳۶ میلیون لیتر، وضع باثباتی خواهیم داشت و از بابت تحریم نگرانی نداریم.


گفتنی است در بخش میانگین نفت گاز غیرنیروگاهی نیز مصرف کشور از ابتدای امسال ۶۸ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر در روز اعلام شده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با ۶۴ میلیون و ۹۰۰ هزار لیتر در روز ۶،۱ درصد رشد داشته است.

کد خبر 99180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha