کد خبر 99230
۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲
ارتباط افزایش سرعت و بروز تصادفات منجر به مرگ

پرشین خودرو: معاون اجتماعی پلیس راهور پایتخت، گفت: هر یک کیلومتر افزایش سرعت، احتمال تصادف منجر به مرگ را تا 5 برابر افزایش می‌دهد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس، سرهنگ مسعود جبارزاده معاون اجتماعی پلیس راهور تهران، گفت: هر یک کیلومتر افزایش سرعت تنها 36 ثانیه در زمان راننده صرفه‌جویی می‌کند ولی احتمال تصادف منجر به مرگ را تا پنج برابر افزایش می‌دهد.

معاون اجتماعی پلیس راهور تهران تصریح کرد: هر چه سرعت خودرو بالاتر می‌رود زاویه دید راننده کمتر می‌شود؛ یعنی هنگامی‌که فرد کنار خودرو در حالت بی جنبشی ایستاده‌، 180 درجه به گوشه و کنار تسلط دارد.

 

تصادفات


وی گفت: فرد وقتی پشت فرمان می‌نشیند این زاویه به 110 درجه کاهش می‌یابد و وقتی سرعت خودرو به 200 کیلومتر در ساعت می‌رسد، راننده تنها سه درجه زاویه دید دارد و از ترس ناگزیر است 600 متر جلوتر را رصد کند؛ در حالی‌ که در سرعت‌های پایین نیاز است تنها 30 متر جلوتر را همراه با مناظر گوشه و کنار کنترل کند.

سرهنگ جبارزاده به رانندگان توصیه کرد: همواره در معابر شهری سرعت مطمئنه را رعایت کنند تا کاهش زاویه دید و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه باعث وقوع سوانح ناگوار رانندگی نشود.

کد خبر 99230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha