کد خبر 99278
۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹
خودرو قربانی اول سرقت در کشور اعلام شد

پرشین خودرو: مرکز آمار ایران اعلام کرد در سال ١٣٩٥، ۵۸۵۹۰۶ مورد سرقت رخ داده که ۴۰ درصد این سرقت‌ها از لوازم خودرو و وسایل داخل آن و ١٤ درصد از منازل بوده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مرکز آمار ایران، براساس آخرین سالنامه آماری کشور، در سال ١٣٩٥، 585906 مورد سرقت رخ داده که نسبت به پنج سال پیش، (سال ١٣٩١، ٥٤٥٤٧٦ مورد) ٧ درصد افزایش یافته است.

به طور کلی در سال ١٣٩٥ بازای هر ١٣٦ نفر جمعیت یک سرقت در کشور رخ داده است. 40 درصد این سرقت‌ها از لوازم خودرو و وسایل داخل آن و ١٤ درصد از منازل بوده است که بیشترین نوع سرقت محسوب می‌شود.

 

سرقت خودرو


بیشترین سرقت‌ها به ترتیب در استان‌های تهران با ٣٦ درصد خراسان‌رضوی ١٢ درصد، البرز ٨ درصد، خوزستان 5.5 درصد و اصفهان با ٥ درصد بوده است.

دراستان‌های البرز به ازای هر ٦١ نفر، تهران هر ٦٣ نفر، خراسان رضوی هر ٩٣ نفر، سمنان هر ٩٦ نفر ، قم هر 102 نفر جمعیت، یک سرقت در سال ١٣٩٥، رخ داده است که استان‌ها با سرقت بالا و استان‌های کردستان به ازای هر ٤٨٦ نفر، گیلان هر ٤٧٦ نفر، همدان بازای هر ٤٧٤ نفر، آذربایجان غربی بازای هر ٣٩٣ نفر و استان چهارمحال‌وبختیاری بازای هر ٣٥٦ نفر یک سرقت رخ داده که استان‌های با سرقت کمتر، بازای نفر جمعیت، محسوب می‌شوند.

کد خبر 99278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha