خودروسازان خارجی تا به امروز به قراردادهای خود عمل کرده اند

پرشین خودرو: معاون وزیر صنعت و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: رفتار واقعی شرکت ها گاهی با رفتار اجتماعی آنها متفاوت است و هیچکدام از شرکت هایی که با ایران قرارداد دارند علاقه مند به این نیستند که از بازار جذاب و ایمن ایران خارج شوند.

به گزارش پرشین خودرو، منصور معظمی با بیان این مطلب گفت: توقف ثبت سفارشات خودرو، تغییر نرخ ارز و صحبت هایی در خصوص قطع همکاری شرکت های خارجی نگرانی هایی را برای مصرف کنندگان به وجود آورد.

وی ادامه داد: با این حال بازار در آرامش نسبی به سر می برد و شرکت های خارجی تا به امروز به قراردادهای خود عمل کرده اند و وزارت صنعت با تاکید به خودروسازان بخش قابل توجهی از نیازهای آنها را خریداری کرده و تا پایان سال از لحاظ تولید مشکلی نخواهیم داشت.

معظمی در خصوص نحوه همکاری با شرکت های بین المللی در پی تشدید تحریم ها، عنوان کرد: رفتار واقعی شرکت ها گاهی با رفتار اجتماعی آنها متفاوت است و هیچکدام از شرکت هایی که با ایران قرارداد دارند علاقه مند به این نیستند که از بازار جذاب و ایمن ایران خارج شوند و به دنبال این هستند که حساسیت برای آمریکا به وجود نیاورند و بعضی به دنبال دریافت مجوز هستند و تاکنون کار خودشان را انجام داده اند.

وی اضافه کرد: به دنبال مشکلات ناشی از رفتار غیر اخلاقی سردمداران آمریکا، دولت برای مقابله با این رفتارها تدابیری را اندیشید تا پاسخگوی مردم و واحدهای تولیدی باشد.

 

خودروسازان خارجی
 

خودروسازان درصدد افزایش قیمت هستند ولی شورای رقابت موافقت نکرده است


معاون وزیر صنعت در پایان خاطرنشان کرد: قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت انجام می شود و از ابتدای سال تاکنون ۷.۶ درصد افزایش قیمت داشته ایم. خودروسازان درصدد افزایش قیمت هستند ولی شورای رقابت موافقت نکرده است.

کد خبر 99283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha