کد خبر 99328
۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶
لنوو ایران را در فهرست تحریم قرار داد

پرشین خودرو: به نظر می رسد شرکت های حوزه تکنولوژی هم به تدریج وارد جریان عدم همکاری با ایران می شوند. امروز نیز مشخص شد کمپانی چینی لنوو دسترسی کاربران ایرانی به وب سایت خود را مسدود کرده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از برترین ها، در ماه های اخیر به دفعات خبر خروج شرکت های تجاری از ایران و یا قطع همکاری آنها با بازار کشور در رسانه ها منتشر شده است. از جمله این خبرها می توان به انصراف شرکت های نفتی فرانسوی از قراردادهای دوجانبه، تعلیق شدن قرارداد دو شرکت ایرباس و بویینگ و عدم تحویل سفارشات به هواپیمایی ایران، خروج شرکت خودروسازی پژو سیتروئن و گمانه زنی درباره عدم ادامه همکاری کمپانی هیوندا با طرف ایرانی اشاره کرد.

این اتفاقات حتی در مسابقات فوتبال هم دامنگیر تیم ملی ایران شد. کمپانی نایکی از همکاری برای ارائه تجهیزات ورزشی به بازیکنان تیم ملی ایران خودداری کرد (که هر چند امکان خرید آنها به صورت غیر مستقیم وجود داشت) و هفته گذشته نیز اعلام شد کمپانی آدیداس نیز قرارداد خود با فدراسیون فوتبال را لغو کرده و از این پس لباس و تجهیزات در اختیار تیم های ملی فوتبال قرار نخواهد داد.

در ادامه این اخبار، به نظر می رسد شرکت های حوزه تکنولوژی هم به تدریج وارد جریان عدم همکاری با ایران می شوند.

پیشتر شرکت هایی مانند اینتل و انویدیا دسترسی کاربران ایرانی به وب سایت های خود را مسدود کرده بودند و کمپانی هایی مانند اپل نیز از ارائه هر گونه خدمات چه به کاربران و چه به توسعه دهندگان اپلیکیشن های فارسی خودداری کرده بودند. امروز نیز مشخص شد کمپانی چینی لنوو دسترسی کاربران ایرانی به وب سایت خود را مسدود کرده است.

 

لنوو

 

این اتفاق بدون هیچ گونه اعلام قبلی رخ داده و مشخص نیست با چه هدفی انجام می شود. وب سایت لنوو تنها نمایش دهنده محصولات این شرکت و در کنار آن محلی برای دریافت فایل های مربوط به راه اندازی لپ تاپ ها و درایورهای سخت افزاری مرتبط با محصولات لنوو بوده و کاربرد دیگری ندارد.

ضمن اینکه چین یکی از شرکای تجاری ایران است که حتی در سال های قبل و در زمان تحریم ها نیز همکاری های دوجانبه خود را حفظ کرده بود. روابط عمومی کمپانی لنوو هنوز اطلاعیه ای در خصوص مسدود شدن دسترسی کاربران ایرانی به وب سایت رسمی خود منتشر نکرده است.

کد خبر 99328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha