پرشین خودرو: رییس سازمان جهاددانشگاهی تهران گفت: در برنامه پنج ساله توسعه سازمان مواردی پیش بینی و مصوب شده است. در حوزه شیمی و نفت و گاز ایجاد دانش فنی و فروش محصول در زمینه‌های تولید فرمون‌های جنسی حشرات، تامین کاتالیست مورد نیاز برای تصفیه گازهای خروجی موتور خودرو، مواد شیمیایی مورد نیاز بخش نفت و ایمنی در صنایع از جمله این موارد است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، سیدعلی طباطبایی قمی، رییس سازمان جهاددانشگاهی تهران در پاسخ به این سوال که اقدامات میانبر براساس حوزه‌های ماموریتی جهاددانشگاهی (پژوهش، آموزش، فرهنگ و تجاری سازی و اشتغال) نیازمند پیشگامی در تشخیص و شناسایی نیازهاست؛ در حوزه کاری آن واحد سازمانی برای این فرآیند چه برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است؟، گفت: ماموریت حال حاضر جهاددانشگاهی در واحدهای سازمانی با ساختار موجود همخوانی ندارد و توان رسانیدن به اهداف سازمانی را ناممکن می‌کند. برای رفع این مساله، سازمان جهاددانشگاهی تهران ساختاری را پیشنهاد و به طور عملیاتی پایلوت کرد که کارایی دسترسی به اهداف برنامه پنجساله ششم را داشته باشد.

وی گفت: در حوزه فناوری می‌توان به "مرکز تحقیقات وفناوری" این سازمان اشاره کرد که در این مرکز اجزای کامل و مورد نیاز چرخه فناوری از پژوهش تا بازار وجود دارد. این ساختار در زمینه فعالیت فرآوری مواد ویژه فلزی راه اندازی شده، و در شیمی و مهندسی شیمی تا انتهای تابستان اجرایی می‌شود و مورد بیوتکنولوژی تاپایان سال 97 اجرایی خواهد شد. انتظار می رود مصوبات و موافقت اصولی این مراکز با حمایت دفتر مرکزی در سال آینده از وزارت علوم تحقیقات و فناوری گرفته شود.

طباطبایی تصریح کرد: در رابطه با مطالعات توسعه هم پژوهشکده ذیربط با اهداف کاربردی در حوزه‌های مورد نیاز کشور به ویژه مدیریت و توسعه فرهنگی و اجتماعی فعالیت می‌کند که دارای موافقت اصولی از وزارت علوم است و تلاش می‌شود موافقت قطعی آن گرفته شود.

اتصال به بازار به‌جای اتصال به دولت

رییس سازمان جهاددانشگاهی تهران ادامه داد: ‌استراژی دیگری که سازمان در دستور کار دارد و منطبق با شرایط فعلی کشور است ارتباط و اتصال به بازار به‌جای بخش دولتی است. این استراتژی در تمام زمینه فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی و فرهنگی در اولویت قرار دارد.

وی در رابطه با این که گفت و گوی موثر و معرفی درست اقدامات صورت گرفته، حفظ جایگاه مردمی و جلب اعتماد مسوولان را به همراه دارد؛ در این باره چه اقداماتی در دستور کار آن واحد قرار گرفته است؟، اظهار کرد: مهم ترین مساله که باید دقت بیشتری به آن داشته باشیم صحت و اعتبار اعلام مسایل خبری از سوی واحدهای سازمانی است. تبلیغات و گزارش به هنگام اجرای اقدامات در جای خود بسیار مهم است ولی از آن مهم‌تر درستی خبر است. اعلام فعالیت‌ها قبل از اجرا یا اطمینان از اجرا، منجر به صدمه زدن به واحد و همچنین بدنه اصلی جهاددانشگاهی و مهم‌تر برند و توانمندی‌های فناوران کل کشور می‌شود.

 

موتور خودرو

 


وی ادامه داد: البته خوشبختانه جهاددانشگاهی آنقدر فعالیت‌های درخور و چشمگیر و فراملی دارد که نیاز به اخبار نامربوط ندارد و از این نکته نباید غافل باشیم مخاطبان ما هم قدرت کافی برای تشخیص اخبار صحیح حتی در زمینه‌های تخصصی را دارند یا با کسب اطلاع از خبرگان به صحت خبر آگاهی پیدا می‌کنند. با این شیوه است که می‌توان اعتماد مردم ومسوولان را جلب کرد.

تولید فرمون‌های جنسی حشرات/تامین واکسن آبزیان

طباطبایی به تشریح اقدامات کوتاه مدت،‌ برنامه‌های میان مدت و چشم انداز بلند مدت واحد پرداخت و گفت: در برنامه پنج ساله توسعه سازمان، موارد مذکور پیش‌بینی و مصوب شده است. در حوزه شیمی و نفت و گاز ایجاد دانش فنی و فروش محصول در زمینه‌های تولید فرمون‌های جنسی حشرات، تامین کاتالیست مورد نیاز برای تصفیه گازهای خروجی موتور خودرو، مواد شیمیایی مورد نیاز بخش نفت و ایمنی در صنایع ذیربط راخواهیم داشت.

رییس سازمان جهاددانشگاهی تهران افزود: در حوزه مواد ویژه فلزی تامین قطعات مسی در صنایع آلومینیوم سازی و صنایع نظامی و همچنین ساخت و تامین قطعات آلیاژی صنایع خودرو و نفت رو خواهیم داشت و در بیوتکنولوژی تامین واکسن آبزیان، سموم بیولوژیک و کشت بافت در دستور کار قرار دارد و در حوزه مطالعات توسعه پژوهشکده با هدف توسعه کمی آموزش با رویکرد ارتقا بهره وری برنامه‌های خودش را دنبال می‌کند. برای اجرای اهداف سازمان برنامه‌های سالانه و پنج ساله وجود دارد. درحوزه فرهنگی سازمان در زمینه کارآفرینی دانشجویی وایجاد امید ونشاط فرهنگی دارای برنامه مصوب است. همچنین در زمینه آموزش، سازمان تهران سرآمد فعالیت‌های آموزش‌های تخصصی والکترونیک نه تنها در سطح جهاد بلکه برند شناخته شده ای در میان رقبا در کشور است البته در تمام موارد ذکر شده تفاهم‌نامه وقراردادامضا شده وجود دارد وبه حول و قوه الهی اجرا شدنی است.

وی تصریح کرد: متاسفانه درمورد فعالیت‌های جهاددانشگاهی صرفا مسایل اقتصادی و فشارهای دشمن خارجی تاثیر گذار نیست.مشکل اصلی مسایل داخلی کشور و عدم حمایت و توجه و عدم اطمینان به توانمندی متخصصین داخلی است. باید در نظر داشت که تمام فعالیت‌ها وبرنامه‌های مصوب سازمان جهاددانشگاهی در راستای مبارزه با هجمه اقتصادی دشمن نوشته شده که تنها با حمایت‌ها و مشارکت‌های داخلی وباور پذیری وگذشت از منافع شخصی، قابل اجرا است.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی، طباطبایی در پایان در رابطه با جایگاه این سازمان در سال آینده گفت: این سازمان در سال آینده دارای جایگاهی با این خصوصیات خواهد بود. متعهد، پیشرو ودارای چرخه فناوری در سه حوزه فعالیتی فناوری مواد ویژه فلزی، نفت و گاز وفرآورده های شیمیایی، بیوتکنولوژی دامی و کشاورزی و همچنین دارای پژوهش‌های موثر در حوزه مطالعات توسعه و دارای دوره‌های پیشرفته آموزش‌های تخصصی و الکترونیک و تاثیرگذار در حوزه فعالیت‌های کارآفرینی و فرهنگی دانشجویی.

کد خبر 99332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha