ضرورت افزایش سهم حمل‌ونقل ریلی در حوزه جابه جایی بار و مسافر

پرشین خودرو: عضو کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر ضرورت افزایش سهم حمل‌ونقل ریلی در حوزه جابه جایی بار و مسافر، گفت: ایجاد توجیه اقتصادی برای توسعه شبکه ریلی و همچنین جذب بار و مسافر لازم است.

به گزارش پرشین خودرو ، مجید کیان پور با تاکید بر ضرورت توسعه شبکه حمل و نقل ریلی در کشور، گفت: تا زمانی که قیمت‌ها واقعی نشده، نمی‌توان به بهبود وضعیت شبکه ریلی امیدوار بود زیرا کمبود بودجه دولت کمکی در این راستا نمی‌کند.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سهم حمل‌ونقل ریلی در حوزه جابه‌جایی بار باید به بیش از ۳۰ درصد و در حوزه جابه جایی مسافر به بیش از ۲۰ درصد برسد، افزود: متاسفانه اکنون سهم حمل و نقل ریلی در حوزه بار نهایت ۱۰ درصد و در حوزه جابه جایی مسافر ۵ الی ۶ درصد است.

جاذبه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل ریلی ایجاد شود

وی با تاکید بر اینکه باید جاذبه و ظرفیت کافی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل ریلی ایجاد شود، تصریح کرد: ایجاد توجیه اقتصادی برای توسعه شبکه ریلی و همچنین جذب بار و مسافر در این حوزه لازم است.

 

ریلی

 


این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه تکمیل کریدورهای شمال به جنوب و شرق به غرب در حوزه ریلی یکی از راهکارهای ایجاد توجیه اقتصادی برای جذب بار و مسافر در شبکه است، گفت: ایجاد حمل و نقل ترکیبی نیز دیگر مولفه ای است که می تواند حتی شبکه ریلی را در جابه جایی مسافر و بار میان ایران و کشورهای دیگر موفق کند.

کیان پور با تاکید بر ضرورت تغییر استراتژی کشور در حوزه حمل و نقل ریلی، افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر حمل و نقل ریلی بیشترین سهم ارزآوری را برای کشورهای مختلف دارد ایران نیز باید با توسعه این شق حمل و نقل بتواند سهم بیشتری از جابه جایی بار و مسافر را بر عهده بگیرد.

وی ادامه داد: پرداخت یارانه در حوزه حمل و نقل ریلی اقدام نامناسبی است که وابستگی این شق حمل و نقل به حمایت های دولت را بیشتر کرد از این رو واقعی سازی نرخ ها لازم است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری خانه ملت گفت: دولت به جای حمایت‌های بدون حد و مرز از شقوق مختلف حمل و نقل که به ضرر آن ها است به تولید در کشور توجه کند زیرا اگر شبکه حمل و نقل مورد حمایت دولت نباشد شرکت ها به دنبال ایجاد توجیه اقتصادی برای جذب فاینانس و سرمایه‌گذار خواهد بود.

کد خبر 99337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha