معرفی شرکای جدید سایپا در آینده نزدیک / تحریم دیگر اثرگذار نیست

پرشین خودرو: هیچ گاه تحریم نتوانسته است ایران را به زانو درآورد و این بار نیز این مهم را به امریکا نشان خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در خلال برگزاری نمایشگاه خودرو شیراز، سایپا از خودروی ملی خود به نام «رُهام» رونمایی کرد. خودرویی که می تواند در صورت برنامه ریزی درست سهم خوبی از بازار داخلی و البته بازار خارجی کسب کند.

مدیرعامل تازه نفس گروه خودروسازی سایپا که در نمایشگاه خودرو مشهد سال گذشته از یک رونمایی و فروش عجولانه جلوگیری کرده بود نشان داد که برای تغییر در سیاست های سایپا و حرکت به سوی خودروساز شدن برنامه داشته و برای اجرای آن نیز از همه داشته های داخلی استفاده خواهد کرد.

خبرنگار پرشین خودرو با محسن جهرودی در خصوص دل نگرانی های جامعه از آینده صنعت خودرو و تحریم گفت وگو انجام داده است که ماحصل آن را در ذیل می خوانید.


* جناب مهندس جهرودی سپاس از وقتی که در اختیار ما قرار دادید. برای آغاز، اولین دل نگرانی این روزهای مردم را با شما در میان می گذاریم. خارج شدن نام تندر90 و ساندرو از سبد خودرویی سایپا! این اتفاق می افتد؟


بنده به عنوان مدیرعامل سایپا عرض می کنم که این اتفاق نخواهد افتاد و مردم و سایپا سواران اصلا نگران نباشند. تنها اتفاقی که در خلل این تحریم ها در مورد سبد خودرویی ما رخ می دهد، افزایش خودکفایی در تولید است. تندر90 و ساندرو جزو تولیدات سایپا هستند و خواهند ماند. خوشبختانه رفتار رنو سنجیده تر از سایر خودروسازان بوده است.


* یعنی رنو از ایران نخواهد رفت؟


خودشان اعلام کرده اند که بازار ایران را ترک نخواهند کرد و ما نیز مذاکرات فشرده ای با ایشان داشته و داریم. وزارت صنعت نیز با رنو مذاکراتی انجام داده و ما امیدواریم با همان پختگی که مدیران رنو در مصاحبه های خود نشان داده اند، کار پیش برود و نگرانی های ما و شما به حداقل خود رسیده و در تولید هیچ خودرویی که مورد نظر مردم است با مشکل مواجه نشویم.

 

رهام


* یکی از موضوعاتی که مورد گلایه کارشناسان صنعت خودرو هست، نبود برنامه پژوهش محور برای توسعه فعالیت خودروسازان است آیا سایپا این مشکل را مدیریت خواهد کرد؟


در نمایشگاه خودرو شیراز نشان دادیم که ما بر روی تحقیق و پژوهش جدی هستیم و نمونه آن رُهام است. در حال حاضر تمام تمرکز خود را روی توانمند سازی داخلی قرار داده ایم و شما در آینده ای نزدیک خبرهای خوب بسیاری از سایپا و تولیداتش خواهید شنید و رُهام تنها اولین قدم در این راه بود.


* آیا سایپا برای شراکت های جدید با برندهایی غیر از برندهای موجود فکر و برنامه ای دارد؟


صد در صد در آینده ای نزدیک اخبار این مشارکتهای جدید را رسانه ای خواهیم کرد.


* یعنی با توجه به تحریم های ایالات متحده امکان پذیر خواهد بود؟


من باید به این نکته اشاره کنم که رفتار امروز آمریکا یک رفتار بسیار غیر دیپلماتیک هست و کاملا غیر حرفه ای اما؛ مردم دنیا درک کرده اند که نمی شود یک نفر برای کل جهان از پشت میزش تصمیم سازی کند و مفاد قراردادهای بین المللی را یک جانبه از بین ببرد.
مطمئن باشید در فضای مثبتی که در افکار عمومی جهان نسبت به ایران وجود دارد، مذاکرات ما نیز با طرف های تجاری جدید به نتیجه خواهد رسید و به محض نهایی شدن این قراردادهای همکاری، به تحریم کنندگان نشان می دهیم که تحریم برای ایران و ایرانی کارساز نیست.

کد خبر 99350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha