شبیه سازی آرم و علائم شرکتهای امداد خودرویی معتبر توسط امدادهای متفرقه

پرشین خودرو: سوء استفاده از آرم و علائم یک برند معتبر امداد خودرو، مانور متقلبانه و فریب عمومی قلمداد می شود که این اقدام از سوی شرکت های امداد خودرو و یا توسط اشخاصی که فریب خورده اند و از قبل آن متضرر شده اند قابل پیگیری کیفری است.

عباسعلی غیاثی دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات خدمات پس از فروش خودرو، در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با اعلام این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر شایع ترین تقلب در عرصه خدمات خودرویی و بارزترین اقدام مکارانه شبیه سازی آرم و علائم شرکتهای امداد خودرویی معتبر است.

 

وی افزود: برخی امداد خودروهای متفرقه با بی توجهی به قوانین و مقررات حاکم بر موضوع از شهرت تجاری شرکت های معتبر امداد خودرویی سوء استفاده کرده و موجب اشتباه و گمراهی مصرف کنندگان از خدمات این شرکتها می شوند.

 

غیاثی تاکید کرد: به طور قطع این اقدام برخی از امداد خودروهای متفرقه نقض حق محسوب شده و قابل پی گیری است زیرا موجب گمراهی مصرف کننده  شده و برای عموم مردم این ذهنیت را بوجود می آورد که خدمات مربوط به فلان شرکت است و یا ارتباطی با آن شرکت دارد لذا سوء استفاده از آرم و علائم  یک برند معتبر امداد خودرو مانور متقلبانه و فریب عمومی قلمداد می شود که در این صورت راسا از سوی شرکت های امداد خودرو و یا از سوی اشخاصی که فریب خورده اند و از قبل متضرر شده اند قابل پیگیری کیفری خواهد بود.

 

دبیر انجمن صنفی شرکت های خدمات خدمات پس از فروش خودرو تصریح کرد: آرم و علائم شرکتهای معتبر امداد خودرویی تحت عنوان « علامت خدماتی » نشان قابل رویتی است که می تواند خدمات واقعی را از خدمات غیر واقعی متمایز نماید و ارتکاب بر امر شبیه سازی علائم از عناصر تشکیل دهنده جرم جعل می باشد که برای فریب عمومی بوسیله علامت تقلیدی از طریق مانور متقلبانه می پذیرد.

 

غیاثی در ادامه برای آگاهی مردم لوگوی شرکت های امداد خودرویی عضو این انجمن به شرح زیر اعلام کرد و تاکید کرد: عموم مردم می توانند ضمن شناخت این علائم پس از مواجه شدن با این گونه علائم از مرکز پیام شرکت های امداد خودرویی نسبت به استعلام و احراز اصالت آن اقدام کنند.

 

نام شرکت

تلفن

نام شرکت

تلفن

امداد خودرو ایران

096440

امداد خودرو کانون جهانگردی و اتومبیلرانی

09629

امداد خودرو سایپا

096550

امداد خودرو رفاه ایرانیان

021-64026

 

امدادخودرو

کد خبر 99357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha