فرآیند فروش اینترنتی خودرو کاملا شفاف است

پرشین خودرو: در ۱۲ سال گذشته، شرکت مگا(مجری فروش اینترنتی خودرو کشور) مدیریت صدها برنامه فروش را انجام داده و بیش از ۳ میلیون دستگاه خودرو از برندهای مختلف را به فروش رسانده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، جعفر توحیدی مدیرعامل شرکت مگا که مسوولیت و مدیریت پرتال جامع خودرو کشور با عنوان «ایرانی کار» را بر عهده دارد ضمن توضیح عملکرد مجموعه خود از توسعه فعالیت های پرتال در آینده خبر داد.

وی گفت: تا کنون و از بابت فروش اینترنتی خودرو ۶۰ هزار میلیارد تومان به حساب خودروسازان واریز شده است و این پول ها به هیچ عنوان به حساب مگا ورود نکرده و مستقیما به حساب خودروساز ریخته می شود.

توحیدی افزود: پورتال جامع خودرو یا "ایرانی کار" در شرایط عادی با هجوم خریداران روبه رو نمی شود اما وقتی برنامه فروش برای خودرویی باشد که تفاوت قیمت کارخانه و بازار زیاد شود، ما با تقاضاهای زیاد مواجه می شویم.
 

فرآیند فروش اینترنتی خودرو شفاف است

 

مدیرعامل شرکت مگا با تاکید بر شفافیت عملکرد پورتال "ایرانی کار" در زمان فروش گفت: نمایندگان مختلفی از دستگاه های نظارتی و خودروسازهای ذی نفع در هنگام فروش اینترنتی در مجموعه حضور پیدا می کنند تا شفافیت کار را ببینند.

وی تصریح کرد: فقط در زمان هجوم زیاد متقاضیان به پورتال، ما با برخی انتقادها رو به رو می شویم که به دلیل ناآگاهی از فرآیند فروش اینترنتی رخ می دهد.

توحیدی افزود: هیچ شخص یا مجموعه ای نمی تواند در فروش اینترنتی خللی ایجاد کند و البته تا کنون هم چنین درخواستی نداشته ایم. همچنین بسیاری از محدودیت ها مانند هر کد ملی یک خرید و یا فاصله شش ماه از خرید قبلی متقاضی به صورت اتوماتیک در سایت اعمال می شود.
 

فرآیند فروش اینترنتی خودرو شفاف است

 

مهرداد وفا مدیر توسعه کسب و کار مگا نیز در ادامه با اشاره به فرآیند شفاف فروش در سایت "ایرانی کار" گفت: تنها پس از چند دقیقه از اتمام فروش اینترنتی خودرو، شما تمام اطلاعات متقاضیان و خریداران نهایی از ابتدا تا انتها را در دست خواهید داشت.

وی ادامه داد: امکان تغییر قیمت فروش خودرو در سایت وجود ندارد و کل عملیات در حفاظت کامل رخ می دهد.

وفا خاطرنشان کرد: پورتال فروش اینترنتی خودرو در موارد بسیاری نشان داده است که از فروش حضوری بهتر عمل می کند. به طور مثال در فروش اخیر شرکت بهمن، اگر قرار بود ۲۲۰ هزار متقاضی در نمایندگی های بهمن حضور یابند، چه اتفاقی می افتاد؟

وی از ارائه سیستم جدید فروش اینترنتی خودرو توسط مگا و در آینده ای نزدیک خبر داد که می تواند عملکرد بهتری داشته باشد.


تقاضای خرید مزدا ۷۷۸ برابر ظرفیت فروش بود


جعفر توحیدی مدیرعامل شرکت مگا در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص آخرین برنامه فروش "ایرانی کار" که در ۳ مردادماه امسال و برای محصول مزدا ۳ انجام گرفت، گفت: گروه بهمن در آخرین لحظات اعلام کرد که کل خودروهای آماده فروش ۲۷۰ دستگاه است و این در حالی بود که به دلیل تفاوت قیمت محصول در بازار، تقاضا برای خرید این خودرو بسیار بالا بود.

وی ادامه داد: در این عرضه ما ۶۵ هزار تقاضای خرید ثبت شده داشتیم و پس از ۲ ساعت سایت و برنامه فروش را به دلیل اتمام ظرفیت بستیم.

توحیدی افزود: رکورد ۲۱۲ هزار متقاضی برای خرید در ۳ مردادماه و برای مزدا3 به دست آمد و هر نفر تنها ۱۲ صدم شانس خرید خودرو داشت یعنی کار برای متقاضیان این خودرو بسیار سخت بود.

وی در پایان از ارائه گزارش عملکرد فروش مزدا 3 به وزیر صنعت و دستگاه های نظارتی خبر داد و خاطرنشان کرد: ما تمام تلاش خود را کردیم تا برای خریداران مشکلی رخ ندهد و اگر افراد نمی توانستند به درگاه بانک رجوع کنند تنها به دلیل ظرفیت کم فروش بود زیرا اگر شما پول را واریز می کردید خودرویی برای تحویل نبود آن گاه ۷۲ ساعت پول در حساب می ماند و بعد بر می گشت آن وقت ناراحتی ها بیشتر افزایش می یافت.

کد خبر 99391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha