کد خبر 99409
۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
قیمت نفت به ۷۴.۴ دلار افزایش یافت

پرشین خودرو: قیمت نفت در بازار جهانی، امروز اندکی افزایش یافت و به بشکه‌ای 74.42 دلار رسید.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس، نفت خام آمریکا پس از 4 هفته کاهش امروز افزایش یافت، اما این رشد قیمت به علت تاثیر تنش‌های تجاری بر بازار محدود است.


هر بشکه نفت خام برنت با 13 سنت افزایش 74.42 دلار فروخته شد. متوسط قیمت نفت برنت هفته گذشته 1.7 درصد افزایش یافت که نخستین افزایش هفتگی در 4 هفته گذشته به شمار می‌رفت.

هر بشکه نفت خام آمریکا با 31 سنت افزایش 69 دلار فروخته شد. این نوع نفت روز جمعه 1.3 درصد از ارزش خود را از دست داد.

رشد اقتصادی آمریکا با بیشترین سرعت در 4 سال گذشته در سه ماهه دوم افزایش یافت، اما تنش‌های تجاری میان واشنگتن و پکن علی‌رغم کاهش تنش‌های میان آمریکا و اتحادیه اروپا همچنان ادامه دارد.

 

قیمت نفت

 


استفان اینس، تحلیلگر بازار در این رابطه گفت: «قیمت نفت این هفته با چالش روبرو است.»

«نگرانی‌ها در مورد جنگ تجاری میان آمریکا و چین همچنان بر قیمت ها تاثیر دارد، اما توقف صادرات نفت عربستان از طریق دریای سرخ به نظر می‌رسد نتوانسته تاثیر افزایشی بر قیمت‌ها بگذارد.»

شرکت‌های انرژی امریکایی در هفته منتهی به 27 جولای 3 دکل نفتی را فعال کردند که نخستین هفته افزایش فعالیت‌های حفاران آمریکایی در 3 هفته گذشته است.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه روز جمعه گفت: بازارهای هنوز بی ثبات است و به مداخلات لفظی واکنش نشان می‌دهد و بازار با ریسک‌های مرتبط با تحریم‌های آمریکا علیه ایران قیمت‌گذاری می‌شوند.

در این هفته انتشار تعداد زیادی آمار و نشست بانک‌های مرکزی به سرمایه‌گذاران نشانه‌هایی از رشد جهانی اقتصاد خواهد داد.
 

کد خبر 99409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha