خودروهای فاقد معاینه فنی کاهش یافت

پرشین خودرو: مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با بیان اینکه فاز اول طرح کاهش و کنترل مکانیزه معاینه فنی در محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک از ابتدای آبان 95آغاز شده است، گفت: اجرای این طرح موجب شده ۳۳درصد خودروهای فاقد معاینه فنی حداقل 33 کاهش یابد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس، سید نواب حسینی منش مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از ارتقا سطح کیفی و نظارتی آزمون های معاینه فنی خودروهای سنگین در مراکز معاینه فنی شهر تهران خبر داد.
وی در توضیح این مطلب افزود در آزمون آلایندگی خودروهای سنگین ، میزان کدری دود خروجی از خودروی دیزل در حداکثر دور موتور مورد ارزیابی قرار می گیرد. در همین ارتباط این مجموعه با هدف نظارت بر رویه تست و به صفر رساندن خطای آزمونگر در صحت ثبت نتیجه نسبت به تجهیز کلیه مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین به دور سنج دور موتور اقدام نموده است.در حال حاضر کلیه مراکز ملزم به استفاده از دورسنج در آزمون آلایندگی بوده و بررسی آلایندگی در خودروهای دیزل با دقت مضاعف و نظارت بیشتر در حال انجام می باشد.
حسینی منش در خصوص اعمال قانون خودروهای فاقد معاینه فنی اظهار داشت: با عنایت به تشدید آلودگی هوا در شش ماهه دوم سال براساس تصمیم سازی دولت از ابتدای آبان ماه ،در قالب اجرای فاز دوم طرح کاهش ، معاینه فنی خودروها در تمامی ساعات شبانه روز در شهر تهران توسط دوربین کنترل و به صورت مکانیزه خودروهای فاقد معاینه فنی اعمال قانون خواهند می‌شود.

 

معاینه فنی


وی بیان کرد: انجام فاز اول طرح کاهش و کنترل مکانیزه معاینه فنی در محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک از ابتدای آبان ماه سال 95آغاز شده و اجرای این طرح موجب شده درصد خودروهای فاقد معاینه فنی حداقل 33 درصد کاهش یابد.

این مقام مسئول گفت:‌ضمنا از ابتدای آغاز این طرح تاکنون بالغ بر ٤ میلیون و ٤٠٠هزار خودروی فاقد معاینه فنی از طریق دوربین های ثبت تخلف محدوده زوج و فرد و محدوده طرح ترافیک اعمال قانون شده اند.
حسینی منش در خصوص تاثیر معاینه فنی در کاهش آلودگی هوا اظهارداشت: براساس آمار مراکز 27 درصد از خودروهای مراجعه کننده به مراکز به علت آلایندگی مردود و پس از رفع ایراد موفق به اخذ معاینه فنی شدند. در صورت تعمیم این درصد به تعداد دو و نیم میلیون دستگاه خودروی مشمول معاینه فنی در شهر تهران ،با انجام معاینه فنی دوره ای ،آلایندگی بالغ بر 675 هزار دستگاه خودرو برطرف خواهد شد.

بر اساس این گزارش، یکی از مهمترین کارکرد های انجام معاینه فنی کنترل وضعیت تولید آلایندگی در خودروها بوده و خودروها جهت تردد در شهر بایستی دارای تولید آلایندگی در شرایط استاندارد باشند.

کد خبر 99412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha