مقصر حواشی فروش مزدا3، تولید کم و تقاضای زیاد بازار است

پرشین خودرو: مدیرعامل بهمن موتور که در روزهای اخیر به دلیل پیش فروش 270 دستگاهی مزدا 3 با انتقادات زیادی رو به رو شده بود در گفت وگو با رسانه ها از این پیش فروش و روند انجام آن دفاع کرد و منتقدان را افرادی خواند که از شفافیت بهمن در فروش، دردشان گرفته است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در پی اتفاقات و ابهامات پیش آمده در فروش مزدا 3 توسط بهمن موتور و توئیت وزیر صنعت برای پیگیری تخلف احتمالی در این فروش، مدیران شرکت بهمن موتور جلسه خبری با حضور رسانه های تخصصی خودرو ترتیب دادند.

حمیدرضا داوود زاده مدیرعامل بهمن موتور در این نشست خبری با انتقاد از صدا و سیما به دلیل ارایه اطلاعات غلط به مخاطبان خود و ایجاد حاشیه برای بهمن موتور گفت: از اسفند سال گذشته تا کنون ما 3 بار پیش فروش برای مزدا 3 انجام دادیم و تا کنون هیچ مشکلی برای ما به وجود نیامده بود اما در روز سوم مرداد برای پیش فروش 270 دستگاه خودروی مزدا 3 بیش از 220 هزار نفر متقاضی وارد سایت خرید شدند که بیش از پیش بینی ها بود و به همین دلیل برخی از اینکه نتوانسته اند خودروی مورد نظر را خریداری کنند ناراحت شده و گلایه کرده اند اما همه باید توجه داشته باشند که تعداد فروش ما در این مرحله تنها 270 دستگاه بود.

وی ادامه داد: شرکت مجری پرتال جامع خودرو تمام آمارها و ورود ها را به ما و بقیه ارگان های ذی ربط ارسال کرده و همه چیز کاملا شفاف است.

وی با گلایه از تیتر خبری برخی رسانه ها به خصوص برنامه های خبری صدا و سیما افزود: در سال گذشته شش هزار دستگاه مزدا 3 تولید و حتی به صورت اقساطی به فروش رساندیم و هیچ مشکلی پیش نیامد و نمی دانم در روزهای گذشته چه شده است که این حجم از اتهامات و دروغ ها به بهمن وارد می شود.

مدیرعامل بهمن موتور بیان کرد: وقتی برای 270 دستگاه خودرو 220 هزار متقاضی وارد سایت خرید می شوند یعنی شانس هر فرد برای خرید تنها 12 صدم درصد است و این شانس کمی است.

وی مقصر اتفاقات اخیر را تولید کم و تقاضای زیاد بازار دانست و افزود: در یک ربع ابتدایی آغاز فرآیند فروش، 92 درصد موجودی فروخته شد است و در دقایق بعدی رقابت برای خرید 8 درصد باقی مانده رخ داده که برد در آن شانسی است.


سازمان بازرسی نظارت می کند


مدیرعامل بهمن موتور اعلام کرد: در تمام فرآیندهای فروش، بازرسان سازمان بازرسی و سایر نهاد های نظارتی حضور دارند و امروز هم که بنده با شما صحبت می کنم، کار کنترل در دست همین نهادها است و ما منتظر نظر ایشان در مورد صحت یا تخلف در فرآیند پیش فروش اخیر هستیم.

وی افزود: هیچ نهادی از جمله وزارت صنعت برای پیش فروش مزدا 3 به ما فشار نیاورده و هر نقل قولی در این مورد بی اساس است.

داوودزاده ضمن تکذیب خرید خودروهای مذکور توسط کارکنان و نمانیدگی های بهمن موتور گفت: تمامی نمایندگان ما از این اتفاق ناراضی هستند و ما می توانستیم این فرآیند را از اساس با نمایندگی های خود و نه از طریق فروش اینترنتی دنبال کنیم اما این کار را نکرده و بدون هیچ چشم داشتی در جایی که حاشیه بازار 70 میلیونی برای این خودرو وجود داشت، پیش فروش را به صورت اینترنتی انجام دادیم.


برخی دردشان گرفته است!

در بخشی از این گفت وگوی رسانه ای، مدیر عامل بهمن موتور که زیاد از سوالات رسانه ها راضی نبود و در مقابل سعی می کرد دل صدا و سیمایی که ابتدا با انتقاد از ایشان سخن خود را آغاز کرده بود، به دست آورد، کمی احساسی با موضوع و سوالات برخورد کرد و علت اعتراضات و حاشیه سازی ها برای بهمن و البته سوالات برخی رسانه ها را یک درد بیان کرد.

داوودزاده بعد از این گفتار در مقابل خبرنگارها، بار ها اعلام کرد که بگذارید در این مورد یعنی مدل فروش و درست بودن و یا نبودن آن ما صحبت کنیم چون به ما مربوط می شود و نه ...!

کد خبر 99423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha