کد خبر 99424
۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲
بیش از 50 درصد اتوبوسهای تهران فرسوده است

پرشین خودرو: : بر اساس اعلام مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی بیش از 50 درصد اتوبوسهای در حال تردد در تهران فرسوده هستند و در تهران استفاده از اتوبوسهای درون‌شهری با تکنولوژی روز با سوخت مصرفی گاز ضرورت دارد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از تسنیم،  کیومرث کلانتری در حاشیه جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران با اشاره به اینکه در ابتدای جلسه گزارشی از وضعیت آلودگی هوا در تیرماه با توجه به بالا بودن پارامتر آلاینده "ازن" نسبت به مدت مشابه سال قبل ارائه شد، اظهار کرد: بر اساس گزارش سازمان هواشناسی از اطلاعات دریافتی از 9 ایستگاه هواشناسی که در تهران دارد دمای هوا نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

وی گفت: ازن یک آلاینده ثانویه است و در نتیجه فعل و انفعالات آلاینده‌های دیگر ایجاد می‌شود و روزهای ناسالم اخیر ناشی از افزایش غلظت این پارامتر بوده است و بر همین اساس مقرر شد محیط زیست و هواشناسی گزارش جامع‌تری را با هماهنگی شبکه بهداشت در این خصوص تهیه و در جلسه آتی کارگروه ارئه دهند.

کلانتری با اشاره به اینکه اهمیت توجه به زیرساختهای دولت الکترونیک در استان تهران موضوع بعدی مورد بحث در جلسه بود، خاطر‌نشان کرد: گزارشی توسط مدیرکل فن آوری اطلاعات استانداری تهران از زیرساختهای ایجاد شده از سال 92 به بعد در استان برای توسعه خدمات الکترونیکی به شهروندان ارائه شد.

 

اتوبوس های فرسوده

 


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران افزود: تکمیل زیرساختهای لازم برای توسعه خدمات دولت الکترونیک بسیار ضروری است، تا مردم بتوانند خدمات مورد نیاز خود را به‌صورت الکترونیکی دریافت کنند.

وی با بیان اینکه خدمات الکترونیک در بسیاری از شهر‌های پرجمعیت دنیا نهادینه شده است‌، اظهار کرد: توسعه خدمات الکترونیک، کاهش رفت و آمدهای درون‌شهری و حجم ترافیک و در نهایت کاهش آلودگی هوا را به‌دنبال خواهد داشت.
 

دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوا به ضرورت جایگزینی اتوبوسهای نو به جای اتوبوسهای فرسوده اشاره کرد و گفت: بر اساس اعلام مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی بیش از 50 درصد اتوبوسهای در حال تردد در تهران فرسوده هستند و در تهران استفاده از اتوبوسهای درون‌شهری با تکنولوژی روز با سوخت مصرفی گاز ضرورت دارد.

کلانتری درباره گزارش راهور از اقدامات انجام شده برای جلوگیری از تردد خودروها و موتورسیکلتهای فرسوده در سطح شهر تهران را آخرین موضوع جلسه این کارگروه عنوان کرد و افزود: با توجه به نزدیکی به 6 ماهه دوم سال و پایداری هوا و افزایش غلظت آلاینده‌ها، بر جلوگیری از تردد خوردروهای فرسوده در کلان شهر تهران تاکید شد و بر اساس اعلام پلیس راهور به ازای هر 24 ساعت تردد، خودروهای فرسوده در سطح شهر تهران مبلغ 45 هزار تومان جریمه خواهند شد.

کد خبر 99424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha