کد خبر 99426
۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸
ساخت 5 هزار واگن باری با همکاری روسیه

پرشین خودرو: قائم مقام شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از ساخت 5 هزار واگن جدید باری با استانداردهای بین المللی کشورهای cis ​و با همکاری کشور روسیه خبرداد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از صداوسیما،  حسین آشوری با اشاره به فعالیت 24 هزار واگن باری تحت نظر 25 شرکت ایرانی افزود: این واگن ها بیشتر در بخش حمل و نقل مواد معدنی، ساختمان از جمله سیمان،­آهن و مواد نفتی است.

وی با بیان اینکه این واگن ها قابلیت تردد در مسیرهای ترانزیتی و بین المللی دارد گفت: با توجه به این ویژگی و تفاوتهای موجود بین ریل های خارجی نسبت به ایرانی، طبق قرارداد منعقد شده باید ساخت این واگن ها با انتقال تکنولوژی همراه و­درصورت ورود به ریل های خارجی از امکان تعویض چرخ و محور برخوردار باشد.

قائم مقام شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه قیمت بالای این واگن ها، شرکتهای درخواست کننده مجبور به دریافت وام هستند ادامه داد: باتوجه به نبود حمایت از سوی بانکهای داخلی، هزینه ساخت این واگن ها با استفاد ه از وام دریافت شده از کشور روسیه تامین خواهد شد که شرکت مصرف کننده اقساط آن را در 7 سال پرداخت خواهد کرد

 

قطار


آشوری با اشاره با احداث خط راه آهن اینچه برون به گرمسار با همکاری کشور روسیه گفت: ساخت واگن پروژه دیگری با همکاری این کشور است که در حال حاضر نمونه واگن ها توسط سه شرکت ایرانی ساخته شده و به تایید مشتریان داخلی رسیده است که هم اکنون در مرحله نقل و انتقال قطعات و تولید قطعه است.

وی گفت: تولید انبوه این واگن ها از ماه های آینده شروع می شود و با توجه به نیاز داخل،​ تا دوسال آینده در بازار داخلی مصرف خواهد شد.

قائم مقام شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: ما برای مقابله با تحریم ها در حال تاسیس شرکت مشترک ایران و روسیه هستیم و تمهیدات مورد نیاز نیز اندیشیده شده است.

کد خبر 99426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha