پروژه تولید کامیون‌های خودران اوبر متوقف می‌شود

پرشین خودرو: شرکت "اوبر"، دو سال پس از خرید شرکت اوتو(otto) که سازنده کامیونهای خودران است، اعلام کرد که واحد تولید کامیون‌های خودران خود را تعطیل می‌کند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، شرکت "اوبر"(Uber) قصد دارد تولید کامیون‌های خودران را متوقف کند.

 اوبر، یک سرویس آژانس آنلاین مستقر در سانفرانسیسکو است که با استفاده از یک اپلیکیشن موجود در تلفن همراه هوشمند، مسافران را به ‌طور خودکار با نزدیکترین راننده مرتبط می‌سازد و موقعیت مسافر را برای راننده می‌فرستد.
 

اوبر

 


اوبر قصد داشت کامیون‌های خودران خود را به‌ طور رسمی تحت سرویس جدید "اوبر فریت"(Uber Freight) وارد جاده‌ها کند. این شرکت در پی تصادف خودروهای بدون سرنشین خود با یک دوچرخه سوار زن، به دستور دادستانی تمام سرویس‌های خودران خود را تعلیق کرد.

شرکت "اتو" (Otto) که از زیرمجموعه‌های این شرکت است، اعلام کرد که اوبر در حال متوقف کردن واحد کامیون‌های خودران است. همچنین، این شرکت متعهد می‌شود تا پلتفرم خودروهای خودران که تاکنون موجب مرگ یک دوچرخه سوار شده است، اصلاح کند.

"اریک می‌هافر"(Eric Meyhofer)، مدیر "گروه فناوری‌های پیشرفته اوبر" گفت: ما تصمیم گرفته‌ایم توسعه برنامه کامیون‌های خودران را متوقف و صرفا بر تولید خودرو خودران تمرکز کنیم. اوبر، اخیرا موفق شده گام مهمی به سوی جاده‌های شهر پیتسبورگ بردارد و ما قصد داریم این حرکت را ادامه دهیم. باور ما این است که بهترین راه، متمرکز کردن انرژی و تجربه همه گروه بر این تلاش است.
 

 

اوبر



به گفته می‌هافر، با این تصمیم، کارمندان اوبر به پروژه‌های مربوط به خودروهای خودران مانند برنامه "ATG" در زمینه ساخت یک سیستم لیدار منتقل می‌شوند.

کد خبر 99465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha