داتیس خودرو، نماینده رسمی هایکو آلمان در ایران است

پرشین خودرو: مدیرکل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه ای به رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان، شرکت داتیس خودرو را به عنوان نماینده رسمی هایکو آلمان معرفی کرد.

به گزارش پرشین خودرو، رفتار سلیقه ای در بدنه وزارت صنعت، یکی از مشکلات فعالان بخش خصوصی است بطوریکه بعضا مشاهده می شود در نبود نظارت وزارت صنعت در اعطای مجوز فعالیت به بخش خصوصی به دلیل نبود اطلاعات یا نبود تخصص و یا لابی گروه های ذی نفوذ، متاسفانه در چارچوب قانون رفتار صورت نمی گیرد و همین موضوع موجب هدر رفت سرمایه های ملی در کشور می شود.

براساس این گزارش، شرکت داتیس خودرو، که بیش از 1.5 سال قبل صلاحیت و نمایندگی خود را از شرکت هایکو آلمان دریافت کرده، پس از فرازونشیب های بسیار و کارشکنی برخی در بدنه وزارت صنعت موفق شد، مجوز فعالیت خود را از این وزارت خانه دریافت کند در حالی که به رغم دستور صدور لوح، اظهارات کارشناسان مربوطه وزارت صنعت خلاف این موضوع را القاء می کند.


داتیس خودرو

 

طبق اسناد موجود در وزارت صنعت، امیرحسین قناتی مدیرکل صنایع خودرو و نیرومحرکه این وزارتخانه طی نامه ای به شماره 70647/60 مورخ 1397/03/12 به رئیس مرکز امور اصناف و بازرگان با استناد به گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران مبنی بر اینکه "شرکت داتیس خودرو قادر به ارائه خدمات پس از فروش به خودروهای سواری با نام تجاری HEICO SPORTIV در قالب مدل های مندرج در پیوست گزارش است" صراحتا دستور صدور لوح را می دهد.

براساس این نامه شرکت داتیس خودرو نماینده رسمی هایکو آلمان و دارای مجوز فعالیت است. اما اینکه چرا همچنان در خصوص صدور لوح این شرکت در بدنه وزارت صنعت مقاومت وجود دارد، جای سوال و ابهام است. متاسفانه از این قبیل رفتارهای سلیقه ای در وزارت صنعت به کرات مشاده شده و این امر مخالف با تسهیل شرایط کسب و کار برای فعالان بخش خصوصی است.

کد خبر 99475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha