۱۷۰ هزار نفر داوطلبانه راهی مراکز معاینه فنی شدند

پرشین خودرو: دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا، گفت: با توجه به تخفیف معاینه فنی برتر در طرح ترافیک جدید، ۱۷۰ هزار نفر به طور داوطلبانه راهی مراکز معاینه فنی برای دریافت طرح ترافیک برتر شدند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، وحید حسینی در نشست خبری اقدامات این کارگروه در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران گفت: موضوع کارکرد درجای اتوبوس‌ها که خبرنگاران مطرح می‌کنند را به طور جدی پیگیری می‌کنیم. این مساله در تمام دنیا هم مطرح است و بر اساس باور قدیمی است که ماشین دیزلی را خاموش کنی دیگر روشن نمی‌شود!

وی افزود: سه راه حل دارد. اول آموزش، که به رانندگان بگوییم دیگر این‌طور نیست، اطلاع‌رسانی به مردم که در این زمینه مطلع و پیگیر باشند و نهایتاً تکنولوژی، که مثلاً در صورت کارکرد درجا به مدت طولانی خود به خود ماشین را خاموش کند.

حسینی ادامه داد: مصوبه هیئت وزیران داریم که اگر خودرویی حتی در پایانه کارکرد درجا داشته باشد پلیس می‌تواند برخورد کند و آن‌قدر این مساله جدی است که در برخی کشورها حتی مردم عادی اگر ببیند خودرویی درجا روشن است حق دارند وارد خودرو شوند و آن را خاموش کنند.

 

معاینه فنی

 


دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا تأکید کرد: بسته مدیریت تقاضای سفر بر عهده سازمان محیط زیست قرار گرفته است. مسائل مربوط به تعطیلی‌های مدرسه‌ها و ادارات هم در این بسته دیده خواهد شد.

حسینی افزود: بانک جهانی گزارشی در سال ۲۰۱۸ منتشر کرده است که می‌گوید اگر غلظت ذرات معلق تهران از ۳۲ میکروگرم بر مترمکعب کنونی به ۱۰ میکروگرم بر مترمکعب که استاندارد برسیم ۱.۸ میلیارد دلار صرفه‌جویی سالیانه در خسارات تنها در شهر تهران خواهیم داشت.



وی در پاسخ به پرسشی درباره طرح ترافیک جدید نیز گفت: در طرح ترافیک قبلی تنها مراجعات مردم به معاینه فنی برای دریافت طرح ترافیک بود. در طرح جدید یک گزینه اضافه هست که اگر معاینه فنی برتر داشته باشی تخفیف می‌گیری و این باعث شده آمار معاینه فنی برتر در تهران بالا برود و ۱۷۰ هزار نفر داوطلبانه برای معاینه فنی براتر مراجعه کرده‌اند. معاینه فنی برتر اثرش بر کاهش آلایندگی بسیار بالاست و این حداقلی از موفقیت طرح جدید است. البته این طرح‌ها بلافاصله اثر نمی‌کند و سیاست‌گذاری‌هایی است که به مرور منجر به پالایش ناوگان می‌شود.

کد خبر 99519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha