1.3 درصد کشته های حوادث رانندگی جهان متعلق به ایران است

پرشین خودرو: رییس هیات مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه های کشور با بیان اینکه ایران تنها یک درصد جمعیت دنیا را دارد گفت: 1.3 درصد کشته های حوادث رانندگی جهان متعلق به ایران است که این آمار وضعیت وخیم ما را در تلفات جاده ای جهان نشان می دهد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، محمد بخارایی روز چهارشنبه در همایش ارتقای فرهنگ ترافیک استان کرمان افزود: حمل و نقل ،بستر توسعه اقتصادی کشورها محسوب می شود لذا ایمنی مهمترین شاخص حمل و نقل و نیازمند توجه است.
وی با بیان اینکه سوانح رانندگی از چالش های جامعه امروزی است اظهار داشت: سال گذشته ۱۶ هزار و ۲۰۰ نفر در ایران به دلیل تصادفات جاده ای کشته و ۳۳۰ هزار نفر مجروح و یا معلول شدند.
رییس هیات مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راههای کشور افزود: ۱.۷۰ درصد از کشته های  جاده ای کشور مربوط به استان کرمان است لذا باید توجه ویژه ای در مباحث مدیریتی و مردمی به این آمار داشته باشیم و برای کاهش آن اقدام کنیم.
وی تصریح کرد: تمام افراد باید ضمن فراگیری آموزش ها، سفیری برای ارتقای فرهنگ ترافیکی و ایمنی در جامعه باشند و همچنین به مدیریت ایمنی بصورت جدی پرداخته شود.
رییس هیات مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راههای کشور تاکید کرد: باید منطقه نمونه ترافیکی در استان کرمان ایجاد شود و نباید هیچ فردی رانندگی ناایمن داشته باشد لذا با مدیریت و برنامه ریزی می توان برنامه هایی در این زمینه تنظیم کرد.

 

تصادفات

 

وی گفت: رانندگان حرفه ای حدود 2 میلیون نفر و رانندگان گواهینامه دار 20 میلیون نفر از جمعیت کشور را تشکیل می دهند.
بخارایی با بیان اینکه باید از ظرفیت روحانیون و تریبون های مذهبی برای این هدف استفاده شود افزود: استفاده از حضور بانوان برای ایمنی راه ها بدلیل نقش این قشر در فرهنگ اجتماعی بسیار موثر است.
وی عنوان کرد: سرمایه گذاری روی دانش آموزان برای ارتقای فرهنگ ترافیکی بدلیل ساختن آینده کشور بسیار تاثیر گذار و سرمایه گذاری آموزشی و فرهنگی روی کودکان زودبازده است.
رییس هیات مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه های کشور گفت: با برگزاری تریبون آزاد، مشارکت مردم و اردوها می توان فرهنگ ترافیکی و ایمنی راه ها را ارتقا داد.
وی افزود: تشکیل سازمان های مردم نهاد برای انجام فعالیت های زیربنایی در راستای ارتقای فرهنگ ترافیکی و ایمنی راه ها توصیه می شود و امیدواریم در استان کرمان به این مباحث توجه ویژه شود تا حمل و نقل بدون حادثه را در استان تجربه کنیم.
همایش ارتقای فرهنگ ترافیک استان کرمان روز چهارشنبه با حضور رئیس هیات مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه ها و مدیران دستگاه های اجرای، دانشگاه علوم پزشکی ، پلیس و رانندگان در محل تالار برق شهر کرمان برگزار شد.
همچنین در این آیین از رانندگان برتر حوزه حمل و نقل و ترافیک و افراد فعال در فرهنگ سازی به منظور کاهش تصادفات قدردانی شد.

کد خبر 99531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha