کد خبر 99540
۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰
صادرات دو خودروی بنز قاچاق

پرشین خودرو: رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی از صادرات دو دستگاه خودروی بنز قاچاق خبر داد و گفت: در مجموع در چهار ماهه نخست امسال ۱۵۷۷ میلیارد ریال اموال منقول به فروش رسیده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، جمشید قسوریان جهرمی در خصوص میزان فروش اموال منقول و غیرمنقول در سال ۹۷، اظهار کرد: عموم کالاهای غیرمنقول در اختیار سازمان برای سالیان قبل است زیرا از سال ۹۵ که آیین دادرسی جدید ابلاغ شد، کالاهای مربوط به حوزه غیرمنقول به عهده قوه قضاییه گذاشته شد.

رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ادامه داد: اموال غیرمنقول در سازمان تقریبا تعیین تکلیف شده و عموما به فروش رفته و مبلغ فروش نیز به حساب خزانه، دستگاه قضایی یا ذی نفع واریز شده است.

جهرمی افزود: در ۴ ماهه سال ۹۷، ۱۷۱ میلیارد ریال اموال غیرمنقول به فروش رسید این در حالیست که در مدت مشابه سال گذشته ۱۰۳ میلیارد ریال در این حوزه فروش داشتیم.

وی ادامه داد: بنابراین ۶۵ درصد افزایش فروش در حوزه اموال غیرمنقول نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشتیم که دلیل اصلی این موضوع رونق گرفتن فروش ملک و اموال غیرمنقول در سال جاری بوده است.

فروش ۱۵۷۷ میلیارد ریال اموال منقول

وی همچنین با اشاره به اموال منقول، گفت: اموال منقول به سه دسته قاچاق، متروکه و ضبطی و قضایی تقسیم می شود. کالاهای متروکه ضبطی و قضایی با رعایت ضوابط قانونی به فروش می رسد و در مورد کالاهای قاچاق، کالاهایی که امکان فروش داخل ندارد به شرط صادرات، به فروش می رسد.

 

قاچاق خودرو

 


جهرمی اظهار کرد: در ۴ ماهه ابتدایی سال ۹۷، در فروش به شرط صادرات کالاهای قاچاق ۹۰۴ میلیارد ریال فروش داشتیم در حالی که در مدت مشابه سال قبل ۱۴۷ میلیارد ریال فروش داشتیم. این مساله نشان از رشد ۵۱۳ درصدی فروش به شرط صادرات کالاهای قاچاق نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی افزود: در حوزه فروش کالاهای متروکه نیز در این مدت توانستیم ۶۵۱ میلیارد ریال فروش داشته باشیم که با توجه به فروش ۲۹۱ میلیارد ریالی در مدت مشابه سال گذشته، در این حوزه رشد ۱۲۴ درصدی داشتیم.

وی ادامه داد: همچنین فروش کالاهای ضبطی و قضایی که البته محدود هستند، رشد ۷ درصدی داشتیم.

به گفته جهرمی به طور کلی فروش اموال منقول در ۴ ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به طور میانگین رشد ۲۴۳ درصد داشته است و از ۴۵۹ میلیارد ریال به هزار و ۵۷۷ میلیارد ریال رسیده است.


صادرات دو دستگاه خودروی قاچاق

وی همچنین در خصوص صادرات خودروهای قاچاق گفت: در چهار ماهه امسال به جهت موانعی که در رابطه با فروش خودرو در خارج از کشور داریم، فروش به شرط صادرات به صورت محدود داشتیم که ۱۲ دستگاه خودرو سواری بنز به فروش رسیده و از این تعداد دو دستگاه از کشور خارج و ۱۰ دستگاه در حال انجام مراحل اداری خروج از کشور است.


جهرمی همچنین در خصوص سامانه هوشمند جامع اموال تملیکی، اظهار کرد: تکلیف قانونی برای سامانه هوشمند جامع اموال تملیکی داریم و مقدمات کار فراهم شده و کارهای پژوهشی و متد نرم افزار سامانه انجام شده است که به شرط تامین اعتبار، بهره برداری از این سامانه به مرحله عملیاتی می رسد.

کد خبر 99540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha