سند راهبردی توسعه گردشگری دریایی تدوین می‌شود

پرشین خودرو: معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: سند راهبردی توسعه گردشگری دریایی تدوین شده است و مراحل کارشناسی خود را برای تصویب نهایی طی می‌کند.

به گزارش پرشین خودرو، محمد محب‌خدایی درباره توسعه گردشگری دریایی، گفت: سند راهبردی توسعه گردشگری دریایی تدوین شده است و در حال حاضر مراحل کارشناسی خود را برای تصویب نهایی دولت طی می‌کند. این سند که از سال ۹۲ در دست تدوین بوده است و در ستاد مرکزی خدمات سفر میراث فرهنگی مورد بررسی قرار می‌گیرد.


وی در خصوص ستاد خدمات سفر و خدماتی که ارایه می کند، تصریح کرد: ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر صرفا مقوله گردشگری را دنبال نمی‌کند. این امکان وجود دارد که در یک سفر، اقامتی وجود نداشته باشد و بنابراین گردشگری هم متعاقب آن شکل نخواهد گرفت. این ستاد وظیفه دارد تمام برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌های سفر را تعریف کند.

محب‌خدایی با بیان اینکه سازمان بنادر اخیرا عضو ستاد مرکزی خدمات سفر شده است تا گردشگری دریایی را رونق دهد، اذعان داشت: این ستاد ستاد ۲۰ عضو دارد و خدمات حوزه گردشگری را اریه می کند. سفرهای دریایی از جمله سفرهای مهمی است که می‌تواند در توسعه گردشگری دریایی تاثیر بسزایی داشته باشد. ساماندهی و ارائه خدمات سفر دریایی، در هم‌افزایی با سازمان بنادر و دریانوردی، از جمله وظایف ستاد مرکزی خدمات سفر است.

وی ادامه داد: به طور کلی برای گردشگری ضرورت هایی وجود دارد که از زمان عضویت سازمان بنادر و دریانوردی در ستاد مرکزی خدمات سفر این ضرورت‌ها ملموس‌تر شده‌اند و سازمان در این زمینه فعال‌تر عمل می‌کند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در سفرهایی که با انگیزه گردشگری دریایی صورت می‌گیرد، صرفا دریا مد نظر نیست بلکه بسته سفر اهمیت دارد. حمل‌و نقل، گردشگری غذایی و... از جمله ابعاد مهم دیگری است که در یک سفر با انگیزه گردشگری دریایی، باید به آن توجه کرد.

 

دریا


وی در ادمه درباره رفع مشکلات و ضعف‌هایی که در زمینه گردشگری وجود دارد، افزود: با هماهنگی‌‌هایی که بین سازمان‌های مختلف صورت می‌گیرد و تمهیداتی که برای ارائه خدمات سفر در نظر گرفته شده است، بسیاری از ضعف‌هایی از بین رفته است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه در گردشگری به دنبال کاهش هزینه‌ها، افزایش بازدهی ظرفیت‌ها و در نتیجه رضایت‌مندی مسافران هستیم، تصریح کرد: با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی می توان به اهداف یاد شده به سرعت دست یافت.

وی با اشاره به اهمیت همکاری سازمان‌های مختلف در توسعه گردشگری، گفت: گردشگر به‌ نوعی یک مهمان است که بابت این مهمانی هزینه پرداخت می‌کند. میزبانی از این مهمان شرایط خاص خود را دارد و نیاز است که این شرایط شناخته شود. ب

محب‌خدایی اظهار داشت: با وجود ظرفیت‌های بالایی که در دریای خزر و خلیج فارس وجود دارد، هنوز گردشگری دریایی نتوانسته به رونقی که برای آن هدف گذاری شده است، دست پیدا کند. راه‌حل استفاده از این ظرفیت‌ها، معرفی فرصت های سرمایه گذاری به سرمایه گذاران است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردیوی درباره اهمیت توسعه گردشگری با توجه به کاهش درآمدهای نفتی در اقتصاد، گفت: گردشگری یک نوع اقتصاد هم‌افزاست و می‌تواند در بخش‌های گوناگون باعث رشد اقتصادی یک کشور شود. اهمیت این صنعت به حدی است که از آن به‌عنوان چاه‌ نفت روی زمین تعبیر می‌شود

کد خبر 99605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha