احداث مترو تهران- شمال تصادفات جاده‌ای را کاهش می‌دهد

پرشین خودرو: استاد دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: هر چند طرح ساخت مترو تهران - شمال مزایای بسیاری دارد اما با راه اندازی آن تراکم گردشگر، زیاد یا به عبارتی تغییر کاربری در دشت های مازندران صورت می گیرد که با نظارت سازمان های مسئول به راحتی قابل حل است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، رمضان موسوی  با بیان اینکه ساخت مترو تهران- شمال به عنوان بهترین راهکار به منظور خارج شدن از بن بست حمل و نقل و ترافیک است، اظهار کرد: این طرح یکی از زیر ساخت های مهم در توسعه گردشگری کشور محسوب می شود.

وی با اشاره به این که متروی تهران – شمال، یک پروژه زیرساختی مدرن در کشور است، تصریح کرد: وضعیت زمین شناسی البرز مرکزی این طرح را به یک پروژه فنی تبدیل کرده است که در توسعه پایدار اقتصادی و گردشگری اثر گذار خواهد بود.

استاد دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری خاطرنشان کرد: شبکه عظیمی از ساخت مترو و راه آهن در کشورهای اروپایی، غربی و سراسر ایالات آمریکا، کانادا، ژاپن، چین و روسیه خصوصا انگلیس از چندین دهه گذشته باعث اتصال شهرها بوده است.

رئیس انجمن گردشگری پایدار مازندران با تاکید بر این که مترو تهران- شمال در مقایسه با پروژه های بزرگ دنیا جزء یکی از طرح های کوچک مقیاس جهان است، گفت: وجود مسیر بسیار زیبا و منحصر به فرد ژئوتوریستی، هیدروتوریستی، اکوتوریستی، پتانسیل های بسیار بالای گردشگری مازندران، وجود سواحل بی نظیر خزر، دشت ها و جلگه های سرسبز، دامنه های پوشیده از درختان و اقلیم معتدل سبب جذب ماهانه، فصلی و سالانه مردم به مازندران می شود.

موسوی با بیان این که مازندران از ۳۸ نوع گردشگری موجود جهان ۲۴ نوع آن را داراست، بیان کرد: جاذبه های متعدد گردشگری و فرهنگ زیبای میزبانی مردمان شمال به عنوان مهم ترین عامل جذب گردشگران داخلی و خارجی بوده که تعداد سفرهای داخلی و ورودی به مازندران را سالانه به بیش از ۴۰ میلیون مسافر رسانده است.

وی افزود: متاسفانه به جهت کمبود و توسعه نیافتگی امکانات ترانسفر، نبود توسعه و کمبود فرودگاه‌های مازندران، توسعه نیافتگی جاده‌های مواصلاتی، جذب گردشگر کمتری را در این استان شاهد هستیم.

* ساخت مترو در جاده هراز بهترین گزینه توسعه صنعت گردشگری در مازندران

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری، مازندران را یک استان کشیده شرقی، غربی و طویل در امتداد شرق و غرب در حاشیه دریا با چین خوردگی ها و سلسه جبال های فعال البرز که آن را با استان های دیگر کشور محصور کرده، دانست و یادآور شد: امتداد این کشیدگی ها سبب بالا رفتن هزینه توسعه جاده‌ای و کافی نبودن محورهای مواصلاتی برای ورود مسافر به این استان شده است.

نویسنده کتاب ژئوتوریسم مازندران با اشاره با این که نقش سفر و گردش برای مردم ایران در آینده بسیار قوی تر شده و توسعه نیافتن جاده های فعلی مشکلات جدی را ایجاد خواهد کرد، گفت: ساخت مترو با امکانات مدرن در جاده هراز می تواند یکی از بهترین گزینه های توسعه صنعت گردشگری و تسهیل جابه جایی مسافران و گردشگران باشد.

 

مترو



*احداث مترو تهران- شمال تصادفات جاده‌ای را کاهش می‌دهد

موسوی خاطرنشان کرد: همان طور که ساخت راه آهن قزوین به انزلی از طرح های استراتژیک کشور است، مترو آمل ـ تهران می تواند یکی از مهم ترین و ضروری ترین پروژه های توسعه پایدار باشد.

رئیس انجمن گردشگری پایدار مازندران با تاکید بر این که قصور و کوتاهی در شروع و تکمیل این طرح خسارت های سنگینی را در آینده خواهد داشت، تصریح کرد: به طور متناوب شاهد تصادفات متعدد در جاده تهران - شمال هستیم که احداث این مترو می تواند باعث کاهش خسارات باشد؛ ساخت این طرح می تواند عمده مشکلات، تنگناها و ترافیک مسیرهای عمودی و افقی، شمالی، شرقی و غربی سه استان گیلان،گلستان و مازندران را مرتفع کند.

کد خبر 99621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha