نقش مهم توسعه‌گری هواپیمایی جمهوری اسلامی در صنعت هوانوردی

پرشین خودرو: رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این نكته كه خوشحالیم تابوی خرید هواپیمای نو در کشور شکسته شد گفت: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در شرایط تحریم و اقتصادی تا کنون خوب عمل کرده و زحمات آن‌ها جای قدردانی دارد.

به گزارش پرشین خودرو، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در مراسم ورود ۵ فروند هواپیمای ATR با تأکید براینکه صنعت حمل و نقل هوایی یکی از شاخصه‌های اصلی توسعه‌یافتگی در کشورها محسوب می‌شود گفت: طبیعی است که در کشورهای توسعه‌یافته به این صنعت توجه ویژه‌ای می‌شود، خوشبختانه ما نیز در کشور به این مسئله اهمیت داده و برای آن ارزش بالایی قائل هستیم.

رضایی کوچی با بیان اینکه سازمان هواپیمایی در نقش ناظر شرکت فرودگاه‌ها به عنوان ارائه دهنده خدمات ناوبری در کنار ایرلاین‌های خصوصی و دولتی وظیفه حمل و نقل هواپیمایی را در کشور برعهده دارد گفت: در این میان شرکت هواپیمایی هما نیز به عنوان حامل پرچم جمهوری اسلامی ایران جایگاه ویژه‌ای در صنعت هوانوردی داشته و تا کنون خدمات ارزشمندی را به کشور ارائه کرده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه  هواپیمایی جمهوری اسلامی به عنوان یک نهاد حاکمیتی خدمات مناسبی را به اقصی نقاط کشور به ویژه مناطق محروم ارائه کرده است گفت: خوشبختانه هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در نقش توسعه‌گری توانسته تکنولوژی‌های مرتبط با این حوزه را به خوبی وارد کشور كند که موضوع بسیار مهمی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به ساختارهای قابل توجه  هواپیمایی جمهوری اسلامی خصوصا در حوزه تعمیرات هواپیما بیان کرد: این هواپیمایی در شرایط تحریم و اقتصادی تا کنون خوب عمل کرده و زحمات آن‌ها جای قدردانی دارد.

وی ادامه داد: امروز فشار اقتصادی بسیار مضاعفی بر مردم وارد شده و در بدترین شرایط اقتصادی پس از پیروزی انقلاب قرار داریم و این وضعیت اقتصادی بی‌سابقه بوده است، بنابراین باید از تمام ظرفیت‌ها برای افزایش رفاه مردم و وارد شدن کمترین ضرر و زیان در این راه استفاده کنیم.

 

هواپیما

 


رئیس کمیسیون عمران با بیان اینکه دو درخواست از وزیر راه در صنعت هوانوردی دارم اظهار داشت:‌ در حال حاضر با محدودیت‌های تعداد ظرفیت و صندلی در بخش حمل و نقل هوایی مواجه هستیم و در برابر عرضه محدود تقاضا برای سفرهای هوایی بسیار زیاد است. بنابراین درخواست دارم هواپیماها تنها بین مبدأ و مقاصدی فعالیت داشته باشند که مدت زمان تردد زمینی در این مسیرها بیشتر از پنج ساعت باشد.

وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی باید موضوع سفر در کشور را مدیریت کند، گفت: معتقدم با توجه به محدودیت‌هایی که در بخش حمل و نقل هوایی وجود دارد می‌توان از این ناوگان‌ها استفاده کرد و ناوگان هوایی را به مسیرهایی اختصاص داد که سیر زمینی آن بالای پنج ساعت است.

رضایی کوچی با اشاره به دومین درخواست از وزیر راه و شهرسازی در بخش حمل و نقل هوایی گفت: معتقدم باید مقررات حمل و نقل هوایی و نوسازی ناوگان تغییر یابد و وزیر محترم تجدید نظری در این مقررات داشته باشد چراکه این مقررات در شرایط عادی تدوین شده حال اینکه ما در شرایط سخت تحریم‌ها قرار داریم.

وی با بیان اینکه خوشحالیم تابوی خرید هواپیمای نو در کشور شکسته شده است، گفت: از اینکه مردم می‌توانند از خدمات و امکانات هواپیماهای نو استفاده کنند خوشحال هستیم اما از آنجایی که با کمبود ظرفیت جدی در ناوگان هوایی مواجه هستیم باید مقررات نوسازی ناوگان تجدید نظر شود.

وی ادامه داد: درخواست دیگری که از وزیر راه و شهرسازی دارم این است که نسبت به بکارگیری مدیران شجاع در این شرایط سخت اقدام کنند. باید توجه داشته باشیم که در سخت‌ترین شرایط اقتصادی پس از پیروزی انقلاب هستیم و برای عبور از این شرایط به مدیران متخصص و کارآمد نیاز داریم و نمی توان با مدیران بی‌انگیزه از این شرایط عبور کرد.

کد خبر 99704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha