تخلیه و بارگیری ۷۷۵هزار TEU كانتینر در بزرگ‌ترین بندر ایران

پرشین خودرو: مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۷۷۵ هزار TEU كانتینر در بندر شهید رجایی به‌عنوان بزرگ‌ترین بندر کانتینری ایران تخلیه و بارگیری شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "اله مراد عفیفی پور" با اعلام این خبر اظهار داشت: بندر شهید رجایی با بهره‌مندی از پیشرفته‌ترین پایانه‌های کانتینری و برخورداری از تجهیزات روز دنیا، به‌عنوان بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران محسوب می‌شود که تخلیه و بارگیری ۸۵ درصد کالاهای کانتینری در سطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می‌کند.


وی با تشریح عملکرد کانتینری بندر شهید رجایی طی چهار ماه نخست سال جاری، افزود: در این دوره زمانی، درمجموع ۷۷۵ هزار و ۶۱۱ TEU کانتینر(هر تی ای یو معادل یک کانتینر ۲۰ فوت) در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد.

 

بنادر


به گفته عفیفی پور، از مجموع ۵۸۷ هزار TEU کانتینر پر تخلیه و بارگیری شده طی چهارماهه گذشته، نزدیک به ۸۹ هزار TEU كانتینر در بندر شهید رجایی ترانشیپ شده است.

وی اضافه کرد: همچنین بیش از ۱۴۴ هزار TEU کانتینر مربوط به محموله‌های ترانزیتی بوده است .

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از جابجایی ۱۳۹ هزار و ۴۹۷ TEU کانتینر صادراتی با رشد ۹ درصدی و ۱۹۵ هزار و ۳۳۳ TEU کانتینر وارداتی با كاهش ۲۲ درصدی در این بندر خبر داد.

کد خبر 99800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha