کد خبر 99878
۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۵
 بدترین عادات رانندگان در سال 2018

پرشین خودرو: در قالب یک نظرسنجی، عادت‌های نامناسب رانندگان استرالیایی مشخص شد. این رفتارها، در دیگر نقاط دنیا هم، شایع است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از زومیت، عادات نامناسب هنگام رانندگی محدود به یک کشور، منظقه یا نسل خاصی نیست و در هرجایی از کره‌ی زمین که خودرو وجود داشته باشد، رفتارهای متفاوت، یکسان و خطرناک هم مشاهده می‌شود. سازمان فایندر (Finder) نظرسنجی جامعی از رانندگان استرالیا انجام داده است که نتایج آن در نوع خود جالب است.

بر اساس نتایج نظرسنجی انجام شده، ۳۸ درصد رانندگان استرالیا در هنگام رانندگی مواد غذایی و نوشیدنی مصرف می‌کنند، ۳۱ درصد با دمپایی راحتی بین‌انگشتی پشت فرمان می‌نشینند، ۲۰ درصد با تلفن همراه پیامک می‌نویسند و ۱۴ درصد هم در حال رانندگی سیگار می‌کشند.

 



یکی از خطرناک‌ترین عادت‌های رانندگی مردم استرالیا، فرمان دادن با استفاده از زانو است؛ ۱۴ درصد از رانندگان این کشور فقط با زانو به خودرو فرمان می‌دهند. عادت‌های نامناسب دیگر مردم استرالیا هنگام رانندگی شامل مطالعه، عوض کردن لباس، تماشای فیلم و استفاده از لوازم آرایشی است؛ تعداد قابل توجهی، حدود ۲۷ درصد از استرالیایی‌ها هنگام رانندگی با تلفن همراه خود صحبت می‌کنند. جالب این است که علاوه بر این موارد، برخی از افراد اقرار کرده‌اند که چالش رانندگی با چشم‌های بسته را هم انجام می‌دهند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، رانندگانی که بالای ۶۰ سال سن دارند کمتر در حین رانندگی فعالیت‌های متفرقه انجام می‌دهند. ۴۲ درصد این افراد رانندگی ایمن دارند، با این‌حال ۲۰ درصد آن‌ها در هنگام رانندگی سیگار می‌کشند. در واقع رانندگان بالای ۶۰ سال استرالیا، پس از رانندگان میان‌سال بیشترین مصرف دخانیات پشت فرمان خودرو را دارند. پس از میان‌سال‌ها و کهن‌سال‌ها، جوانان استرالیا با ۱۳ درصد بیشترین مصرف سیگار در حین رانندگی را دارند.

جوان‌ترین رانندگان استرالیا هم آمار خوبی ندارند؛ ۴۱ درصد آن‌ها هنگام رانندگی از تلفن همراه استفاده می‌کنند. در مقابل با تفکیک جنسیت، زنان بیشتر از مردان با دمپایی راحتی لا‌انگشتی رانندگی می‌کنند. باید توجه داشت که در صورت تصادف هنگام فعالیت‌های غیرمجاز مانند سیگار کشیدن، استفاده از تلفن همراه و ... شرکت بیمه‌ی تعهدی بابت پرداخت هزینه ندارد. قوانین رانندگی در کشورهای مختلف متفاوت است، اما معمولاً فعالیت‌هایی که در این نظرسنجی اعلام شده است در بیشتر کشورها هنگام رانندگی مجاز نیست.

کد خبر 99878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha