روزی ۱۲۰ خودرو شاسی بلند در خراسان تولید می شود

پرشین خودرو: مدیرعامل ایران خودرو خراسان گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید محصول شاسی بلند در سایت خراسان روزانه 120 دستگاه می باشد كه افزایش به 240 دستگاه در روز تا پایان سال هدفگذاری شده است.

به گزارش پرشین خودرو، بیژن زاهدی فرد، با بیان این مطلب و با اشاره به این كه ایران خودرو خراسان سهم 20 تا 24 درصدی از سبد تولیدات ایران خودرو را در اختیار دارد، گفت:‌ تولید محصولات شاسی بلند ایران خودرو به صورت انحصاری در سایت خراسان انجام می شود.
 

ایران خودرو

وی که در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی خودروی مشهد سخن می گفت، افزود: در سال های اخیر پروژه هایی برای افزایش ظرفیت تولید در این سایت به اجرا گذاشته شده، به گونه ای كه در سال گذشته تیراژ تولید به 163 هزار دستگاه افزایش یافته است.


مدیرعامل ایران خودرو خراسان از هدفگذاری تولید 180 هزار دستگاه خودرو در سال جاری خبر داد و گفت: از این تعداد 40 هزار دستگاه محصولات SUV و 140 هزار دستگاه نیز پژو به تولید خواهیم رساند.


وی تصریح كرد:‌ با برنامه ریزی كه ساپكو برای تامین قطعات دارد احتمال ایجاد مشكل حاد در روند تولید سایت خراسان دور از انتظار است.


زاهدی فرد ادامه داد: كیفی ترین محصول SUV تولید داخل یعنی سوزوكی گراندویتارا در ایران خودرو خراسان تولید می شود. محصولات هایما نیز با كیفیت مناسب و مقبولی وارد بازار شده اند.


وی با اشاره به افزایش تنوع در سبد محصولات SUV در سال های اخیر گفت: براساس استراتژی پنج ساله ای كه در سال 95 تدوین شده،‌ سالانه یك محصول شاسی بلند به تولیدات ایران خودرو خراسان اضافه می شود. برهمین اساس بعد از عرضه هایما با دو نوع موتور دوهزار سی سی و 1800 سی سی توربورشارژ،‌ فیس لیفت سوزوكی گراند ویتارا و هایما اس5 را به بازار عرضه كرده ایم.


مدیرعامل ایران خودرو خراسان ایجاد اشتغال مستقیم تولید برای پنج هزار نفر که شامل دوهزار جوان ساكن در مجاورت سایت ایران خودرو خراسان می شود را از نتایج و دستاوردهای مسئولیت های اجتماعی ایران خودرو دانست و گفت: با این اقدام سبب ایجاد امنیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در منطقه شده ایم.


وی تصریح كرد: درحال حاضر میزان بیكاری در مناطق اطراف سایت ایران خودرو نزدیك به صفر است.


سایت ایران خودرو خراسان، پایگاه تولیدی متعلق به گروه صنعتی ایران خودرو است كه با دارا بودن سالن های تولید بدنه،‌ رنگ و مونتاژ، فرآیند تولید خودرو به صورت كامل در آن صورت می پذیرد.

کد خبر 99896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha